Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 10.10 en DigiKam 1.4.0  (gelezen 439 keer)

Offline yo

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Ubuntu 10.10 en DigiKam 1.4.0
« Gepost op: 2010/11/15, 15:03:26 »
Hoi Hoi,

Ik heb gisteren Ubuntu 10.10 geinstalleerd en ben er nog niet 'weg' van. Een aantal dingen gaan traag en blijven soms hangen. Zou gelijk al terug willen naar 10.4 .......... ok ik zet door.

Afijn, ik werk veel met digiKam, geweldig!!!!! Nu heb ik dus de versie 1.4.0 en niet alles werkt hier meer. Ik kan geen thema's kiezen, iconen vergroten, en een aantal andere functies werken ook niet meer. Hoe kom ik weer op het punt dat alles werkt. Wat kan ik doen?

Wie kan me helpen?

Offline diesel1000

• Lid
Re: Ubuntu 10.10 en DigiKam 1.4.0
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/15, 15:13:49 »
wat gaat er traag en wat blijft er hangen?

Wat voor hardware heb je?

Ik heb het op een notebook staan van 7 jaar oud P4 3ghz en het werkt naar behoren (het is sneller dan windows xp).

Ook heb ik nog een notebook pavilion dm3 1 MHz AMD Athlon Neo MV40 processor hier heb ik ook ubuntu 10.10 opgezet en het is sneller dan windows 7.
In dit notebook zit toch ook niet de snelste processor , toch is het snel geen enkel probleem alleen soms wat stoeien met wine.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/15, 15:15:27 door diesel1000 »

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
Re: Ubuntu 10.10 en DigiKam 1.4.0
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/15, 15:19:32 »
Probeer eens of upgraden naar DigiKam 1.5.0 (de nieuwste versie) helpt? Dit doe je heel gemakkelijk door te gaan naar Toepassingen>>>Ubuntu Softwarecentrum>>>Softwarebronnen>>>tabblad Software van derden (o.i.d.)
Voeg de volgende pakketbron toe via Toevoegen...:

ppa:ferramroberto/digikam

Deze pakketbron is zeer goed getest, hij wordt onderhouden door Linux Freedom For Life, een betrouwbare organisatie.
Herlaad de pakketbronnen (normaal gezien vraagt ie zelf al of je dit wilt) en installeer de updates. Nu heb je als het goed is DigiKam 1.5.0; checken kun je evt. via DigiKam>>>Help>>>Over DigiKam

:)