Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XBMC wil bibliotheek niet updaten  (gelezen 1782 keer)

XBMC wil bibliotheek niet updaten
« Gepost op: 2010/11/13, 17:39:29 »
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag op een oud bakje XMBC geinstalleerd,

Tot mijn grote verbazing werkte alles (lokaal) direct.
Ik had echt veel meer problemen met codex en dat soort dingen verwacht.
Mijn probleem is echter dat de bibliotheek niet wil updaten, heb dat wel ingesteld dat dit bij het opstarten moet (Settings – Video Settings -> Update library on startup)

Als ik webbased (standaard poort 8080)
http://machinenaam:8080/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn&parameter=XBMC.updatelibrary(video)
doe krijg ik netjes OK terug maar vervolgens niets bibliotheek is nog leeg op de clients.

Mijn eerste gedachten was, oke twee harde schijven van 1 TB is een beetje veel.
1 x 1 TB is nog 1.4 GB vrij maar de andere 1 tb heeft nog zeker 400 GB vrij.
Dus 1.5 TB in totaal (foto's video's en muziek).
Kan me voorstellen dat die even zoet is met de bibliotheek opbouwen.
Maar ook na enkele uren NIETS.

3 GHZ CPU 4 GB geheugen moet toch binnen enkele uren iets gedaan hebben lijkt me

Op de pc heb ik Ubuntu 10.10 desktop gezet en daar na alle updates xbmc over heen gezet.
Laten verwijzen naar 3 folders (te weten Muziek-Fotos-Video)

Nu ga ik op de clients kijken, Windows 7 vista (sp2) ubuntu allemaal het zelfde, ze zient netje de XBMC server, dan klik ik bijv op een Vista machine op Muziek dan krijg ik de melding Er zijn geen bestanden in de externe bibliotheek gevonden.

Kan iemand me een schop in de goede richting geven wat ik verkeerd doe ?

Nu ik hier toch om hulp vraag en wellicht doordat de bibliotheek leeg lijkt) als ik webbased ingelogd ben kan ik mop Remote Movies TV shows Settings klikken wat ik wil.
Links boven blijft hij draaien (zoeken) verder krijg ik webbased dus nu ook niets te zien).

Dank voor jullie hulp

Groetjes