Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wil naar harddisk start smplayer op hoe dit te verhelpen (opgelost)  (gelezen 789 keer)

Offline L.P.

  • Lid
Heb per ongeluk sm player aan een map gelinkt dus als ik nu via locaties naar een map ga start smplayer op hoe kan ik dit verhelpen ?
« Laatst bewerkt op: 2010/11/13, 18:00:56 door L.P. »

Re: Wil naar harddisk start smplayer op hoe dit te verhelpen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/13, 13:22:01 »
Ik denk dat je dan bij systeem > voorkeuren > standaard applicaties moet zijn en daar je bestandsbrowser terug zetten naar /usr/bin/nautilus
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline L.P.

  • Lid
Re: Wil naar harddisk start smplayer op hoe dit te verhelpen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/13, 14:45:57 »
Ik denk dat je dan bij systeem > voorkeuren > standaard applicaties moet zijn en daar je bestandsbrowser terug zetten naar /usr/bin/nautilus

Graag wat duidelijker kan het vakje bestandsbrouwser niet vinden

Re: Wil naar harddisk start smplayer op hoe dit te verhelpen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/13, 14:54:13 »
Ik heb even geen Ubuntu bij de hand om het precies te kunnen zien (ik gebruik KDE)

Wat je ook kan doen is [alt]+F2 intoetsen, in het invoerveld wat je dan ziet typ je nautilus. In nautilus klik je met je rechter muis knop op een map en kies je "openen met..." vervolgens wijs je daar /usr/bin/nautilus aan en kies je ervoor om deze als standaard te gebruiken met het aanvink hokje onderaan. Als alles goed gaat moet het dan weer werken.

Als je nautilus helemaal niet kan openen typ dan nautilus in een terminal venster en kopieer de tekst die word weergegeven en post die dan even hier op het forum.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline L.P.

  • Lid
Re: Wil naar harddisk start smplayer op hoe dit te verhelpen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/13, 15:17:35 »
Dit werkt niet als ik nu via locaties naar een map ga blijft smplayer opstarten

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Wil naar harddisk start smplayer op hoe dit te verhelpen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/13, 17:05:03 »
In nautilus klik je met je rechter muis knop op een map en kies je "openen met..." vervolgens wijs je daar /usr/bin/nautilus aan en kies je ervoor om deze als standaard te gebruiken met het aanvink hokje onderaan.

Om het standaard te laten werken, moet je na die klik met de rechtermuisknop éérst naar Eigenschappen en daar in het tabblad 'Openen met' een programma aanwijzen. ;)

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Wil naar harddisk start smplayer op hoe dit te verhelpen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/13, 17:10:05 »
Als je op locaties naar computer gaat, opent dan wel gewoon naultilus.
Dan zou je namelijk via rechtermuisknop op de schijf naar eigenschappen kunnen en daar op tabje "openen met" alles kunnen verwijderen zodat je "map openen" overhoud.

- Roc

Offline L.P.

  • Lid
Re: Wil naar harddisk start smplayer op hoe dit te verhelpen
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/13, 18:00:41 »
Bedankt dit heeft geholpen