Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verplaats startbalk  (gelezen 903 keer)

Offline Brononi

• Lid
Verplaats startbalk
« Gepost op: 2010/11/12, 09:59:24 »
Hey,

Ik gebruik 2 schermen onder linux.
Scherm 1 is mijn hoofdscherm, scherm 2 is mijn 'hulpscherm'.

Nu had ik graag de startbalk/systeempaneel op mijn hulpscherm gekregen. Je kan deze balk wel B/L/R/O plaatsen op scherm 1, maar niet naar scherm 2 zetten. Iemand enig idee?

ps is er trouwens ergens een manier dat ik zeg dat alles moet openen op scherm 1?
Want ik heb vandaag icoontjes staan op scherm 2, maar ik deze openen, dan opent dit op scherm 2... :$

Re: Verplaats startbalk
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/13, 14:33:39 »
Hoe het precies zit met de scherm indeling weet ik niet, vast dat tussen de beeldscherm instellingen in het systeem > beheer menu zitten nog wel andere modussen bv scherm klonen, misschien zit daar iets tussen.

Bepalen op welk scherm een programma moet starten doe je door "programmanaam --help" in te voeren in een terminal. De meeste programma's bieden een display optie waarmee je kan aangeven op welk scherm het programma moet starten. Dit moet je vervolgens handmatig aanpassen in de snelkoppeling (rechter muis knop > eigenschappen)
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN