Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: te grote vensters  (gelezen 802 keer)

te grote vensters
« Gepost op: 2010/11/11, 11:03:56 »
Op de netbook van mijn vrouw een Asus Eee PC 1015 passen sommige vensters niet op het beeldscherm. Vooral hinderlijk is het dat wanneer zij een bijlage toevoegd in een te verzenden mail, verdwijnt de bovenkant van het venster achter het bovenste paneel. één keer klikken hersteld dit, maar de volgende klik wijzigt het vesnter weer naar de vorige situatie. Als ze op de knop verzenden drukt, die soms wel en soms niet in beeld is, veranderd de grootte van het venster. Alleen heel snel dubbelklikken op de knop Verzenden doet wat er moet gebeuren. Van diverse vensters om voorkeuren in te stellen zoals van nautilus of ook van evolution staat de onderkant van het venster niet in beeld terwijl de bovenkant helemaal tegen het bovenste panel aan zit.
Iemand een idee??? Wellicht instellingen van het beeldscherm???

Re: te grote vensters
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/11, 11:19:00 »
Misschien heb je hier wat aan:

1:

Resolutie aanpassen in ubuntu 10.10

* System
* Preferences
* Monitors

2:

Oplossing van een andere gebruiker

Ik heb me suf gezocht naar een manier om op een resolutie van 1024 x 768 op mijn Asus eee-pc 1000HE te krijgen.
Zag het hier nog nergens staan dus daarom deel ik maar even wat ik gevonden heb en inmiddels perfect werkt.

Update naar Ubuntu 10.10 Maverick.
1. Voeg de Jupiter repository toe. sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/jupiter
2. sudo apt-get update
3. Installeer Jupiter
a) The main Jupiter package - werkt op alle netbooks: sudo apt-get install jupiter
b) Support voor de EeePC - nodig voor SHE (Super Hybrid Engine) sudo apt-get install jupiter-support-eee
4. Herstart de EeePC en kijk bij het bliksem icoon boven in je scherm.
Je hebt nu de mogelijkheid op je CPU snelheid en Powersaving in te stellen, de resolutie te veranderen tot 1024 x 768, bluetooth aan uit zetten, touchpad, WiFi en meer.
Ook heb je nu de mogelijkheid om de Super Hybrid Engine voordelen te gebruiken.

Meer info op: http://www.webupd8.org/2010/07/jupiter- ... power.html

Re: te grote vensters
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/11, 11:28:03 »
ik ontdekte net dat er een netbook versie van Ubuntu bestaat. Is dat de oplossing? Nu draait er gewoon de desktopversie op een netbook.

Re: te grote vensters
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/11, 11:38:22 »
Je zou het kunnen proberen goed plan misschien.
Mijn notebook is net een maatje groter als een netbook en heb er zelf geen problemen mee.