Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine installeren onder ubuntu 10.10  (gelezen 1791 keer)

Offline DennisEhv

• Lid
Wine installeren onder ubuntu 10.10
« Gepost op: 2010/11/09, 19:09:21 »
Beste mensen...

Ik ben nieuw hier, dus ik stel me even voor. Ik ben Dennis en ik kom uit Eindhoven, en ben fietsmechanicien van beroep.
Ik ben helemaal nieuw op het gebied van Linux, draai normaal windows vista home premium, maar dat werkt allemaal te sloom en werkt gewoon niet prettig. Dus Ubuntu geprobeerd en ik was op slag verliefd, super snel opstarten enzo.

Maar voordat ik windows weggooi wil ik graag Wine installeren zodat ik me favo games kan spelen, nml sims 2 en 3. Maar Hoe installeer ik nu precies onder Ubuntu 10.10. Heb het programma wel al gedownload. Maar het installeren daar steekt bij mij toch wat vraagtekens op.

alvast bedankt

Dennis

Re: Wine installeren onder ubuntu 10.10
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/09, 19:22:12 »
Je kunt programma's voor Ubuntu (waaronder Wine, dat is op zichzelf al een programma. Zie het als een programma dat "windowsprogramma's" kan openen, net zoals OpenOffice worddocumenten openen kan...) installeren via het softwarecentrum. Het klinkt alsof je dat al gedaan hebt... Als je dat gedaan hebt kun je hem zien bij "toepassingen". Daarna neem je je spel, en start je "setup.exe" (of iets dergelijks). Eigenlijk laat je Wine "setup.exe" openen... Installeren zou dan net als in Windows moeten gaan.