Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloze netwerkaart probleem  (gelezen 817 keer)

Offline ward073

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Draadloze netwerkaart probleem
« Gepost op: 2010/11/09, 15:11:24 »
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn draadloze netwerk kaart tijdens het installeren van ubuntu 10.10 werd mijn netwerk kaart gewoon ondersteund ik kon gewoon verbinding maken van wifi( Laptop: hp dv6. Netwerkkaart: broadcom 802.11g). na instalatie was dit niet meer mogelijk. maar er stond wel een mogelijkheid bij extra stuurprogramma┬┤s om een driver voor mijn broadcom kaart te installeren. op het moment als ik die probeer te installeren krijg ik de volgende fout melding: Excuses, de installatie van dit stuurprogramma is mislukt.

Kijk in het logboek voor details: /var/log/jockey.log

het zou erg fijn zijn als iemand mij hier mee kan helpen. btw ik ben 3 uur bezig geweest met op internet naar een oplossing zoeken dus het is niet dat zomaar deze vraag stel.

mvg Ward

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
Re: Draadloze netwerkaart probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/09, 15:38:18 »
- wat staat er in var/log/jockey.log
- probeer het nog eens, maar dan met tijdelijke bedrade internetverbinding (via de netwerkkabel dus).

Offline ward073

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/10, 21:27:22 »
bedankt voor de reactie.
Naar herinstalatie alles naar behoren.

gr ward

Offline Paul

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/14, 22:56:52 »
HHmm apart, Hier hetzelfde probleem na een nieuwe installatie ??? ???
Na wat speurwerk ben ik erachter gekomen dat je het pakket "bcmwl-kernel" met synaptic moet verwijderen. (Volledig)
Daarna activeer je bij de optie "extra stuurprogramma's" de broadcom weer. En dan werkt hij wel weer

Suc6  =D
« Laatst bewerkt op: 2010/11/14, 23:04:51 door Paul »