Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Installatievraag n.a.v. website Pjotr  (gelezen 1480 keer)

Offline Partynoud

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[OPGELOST] Installatievraag n.a.v. website Pjotr
« Gepost op: 2010/11/09, 04:40:21 »
Hallo,

Voor de nieuwe installatie van mijn ubuntusysteem heb ik de instructies van Pjotr aangehouden (zie http://sites.google.com/site/computertip/multimedia )
Hij geeft aan dat je evt de non-free codecs + w32-codecs kunt installeren. Daar heb ik voor gekozen. Echter wanneer ik idd de updates (5 stuks) die komen wil installeren krijg ik de volgende melding:

Vereist installatie van onvertrouwde pakketten

Deze actie vereist de installatie van pakketten uit onvertrouwde bronnen.

Details:
apport-hooks-medibuntu libavcodec-extra-52 libavutil-extra-50 mencode mplayer

Ik kan dan alleen maar kiezen voor "sluiten" en de updates worden vervolgens niet doorgevoerd (!), ze blijven staan.

Wat moet ik doen om dit op te lossen?
« Laatst bewerkt op: 2010/11/09, 17:10:00 door Partynoud »

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Dwarsligger
  • Steunpunt: Ja
Re: Installatievraag n.a.v. website Pjotr
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/09, 07:57:05 »
Deze kan je gewoon accepteren, de medibuntu files zijn te vertrouwen, alleen is het geen open-source en zitten er copyrights op.
Zolang je niet in de USA woont, gewoon accepteren.
OpenStandaard evangelist, OpenSource promotor, OpenData liefhebber.
Xubuntu gebruiker en voorstander (XFCE).
In Nederland bekend als een Dwarsligger.

Offline Jan Stedehouder

• Lid
    • Jan Stedehouder
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/09, 09:14:43 »
Het lijkt me hier ook dat de veiligheidssleutel van Medibuntu niet goed is ge├»nstalleerd.  De instructies om dat te doen staan hier:

https://help.ubuntu.com/community/Medibuntu#Adding%20the%20Repository

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/09, 14:51:27 »
Wat vreemd.... Ik heb m'n eigen instructie toevallig een paar dagen geleden nog toegepast voor Medibuntu, en het werkte gewoon. Misschien is de sleutelinstallatie niet gelukt in het eerste commando? De servers van Medibuntu zijn nogal eens onbetrouwbaar en liggen vaak plat.

Overigens heb je de w32codecs en de non-free-codecs eigenlijk niet meer nodig tegenwoordig. Je kunt het dus ook gewoon achterwege laten. Dat scheelt weer tijd en storingen tijdens het updaten.

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/09, 16:57:40 »
Wat vreemd.... Ik heb m'n eigen instructie toevallig een paar dagen geleden nog toegepast voor Medibuntu, en het werkte gewoon. Misschien is de sleutelinstallatie niet gelukt in het eerste commando? De servers van Medibuntu zijn nogal eens onbetrouwbaar en liggen vaak plat.

Overigens heb je de w32codecs en de non-free-codecs eigenlijk niet meer nodig tegenwoordig. Je kunt het dus ook gewoon achterwege laten. Dat scheelt weer tijd en storingen tijdens het updaten.

Vind ik ook prima om ze achterwege te laten maar hoe draai ik ze dan weer terug?

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/09, 16:59:38 »
Deze kan je gewoon accepteren, de medibuntu files zijn te vertrouwen, alleen is het geen open-source en zitten er copyrights op.
Zolang je niet in de USA woont, gewoon accepteren.

Dat is niet het probleem. Het probleem is dat hij deze:
apport-hooks-medibuntu libavcodec-extra-52 libavutil-extra-50 mencode mplayer
niet wil installeren (!)

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/09, 17:09:00 »

Dat was het dus....Ik heb die sleutel alsnog een keer toegepast en nu werkt het. Bedankt!