Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tabbladen in Firefox sluiten niet meer.  (gelezen 6261 keer)

rikske2110

• Gast
Tabbladen in Firefox sluiten niet meer.
« Gepost op: 2010/10/28, 16:06:47 »
Collega's,

ik krijg wel steeds een pop-up venster met deze tekst:

Weet u zeker dat u deze pagina wilt verlaten?

PRESS ESCAPE OR CLOSE THIS ALERT

Wat ik ook doe, de pagina blijft staan. Ik kan wel wisselen tussen verschillende tabs, doch ik krijg de tabs niet dicht.

Iemand een idee?

Eric

Re: Tabbladen in Firefox sluiten niet meer.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/28, 17:30:22 »

Soort gelijke melding krijg ik in cromium ook, daarna kan ik de tabladen met geen mogelijkheid  afsluiten.
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/28, 18:46:47 »
En dat treedt op bij alle websites?

Offline Ikweethet

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/29, 01:20:08 »
De oplossing is simpel: tik yes in wanneer het pop-up venster getoond wordt.
M.i. is het een programmeergrap van de bezochte site.
Erg irritante uitvinding, maak er dan minstens buttons met YES/No op een bereikbare plaats in het scherm bij.
« Laatst bewerkt op: 2010/10/29, 01:49:29 door Ikweethet »

rikske2110

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/02, 13:43:45 »
De oplossing is simpel: tik yes in wanneer het pop-up venster getoond wordt.
M.i. is het een programmeergrap van de bezochte site.
Erg irritante uitvinding, maak er dan minstens buttons met YES/No op een bereikbare plaats in het scherm bij.

Zo simpel lijkt het me niet echt te zijn hoor. Ik kan wel op de ESC-toets drukken of op het kruisje, en dan gaat het pop-up venstertje dicht. Als ik de tab echter wil sluiten komt het pop-upvenstertje weer tevoorschijn.

Ik kan dan aventueel wel een bijkomende sessie Firefox starten en die werkt dan volledig normaal. Als ik de laptop afsluit, heropstart en Firefox opstart, dan staan dezelfde drie tabbladen weer open, MET pop-upvenster.

Eric

« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/02, 15:38:36 »
Je hebt dus zo'n vervelende site in je startpagina staan? Als je Firefox in veilige modus opstart, met firefox -safe-mode vanuit een terminal of Alt+F2, en dan een andere startpagina instelt?

Offline joop905

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/02, 17:14:39 »
Als dat niet werkt (firefox -safe-mode)

Een andere mogelijkheid is om de hele configuratie te verwijderen.
Sluit Firefox  af,
Ga naar je Persoonlijke map en verwijder de  verborgen map .mozilla
(Sneltoetscombinatie   Ctrl-H.)
maak wel een backup van je bookmarks.

grj.

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/02, 19:01:26 »
Heb dit ook al een keer gehad. Met geen stokken weg te krijgen. Als je weet welke site/link het is zou je die evt. kunnen blokkeren.
Krijg jij ook zo'n flits nadat de site/link opengegaan is. Het lijkt wel of er na het openen iets 'gebeurd'. Het lijkt of die site/link zich herlaad maar dan als een soort pop-up of zo. Kan niet goed omschrijven wat het is.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/02, 19:33:40 »
Kan iemand een voorbeeld sturen waar dit voorkomt? (een directe URL graag)
Ik zal dan kijken of er iets verdachts in zit als dat me lukt.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Ikweethet

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/03, 02:57:13 »
Zo simpel lijkt het me niet echt te zijn hoor. Ik kan wel op de ESC-toets drukken of op het kruisje, en dan gaat het pop-up venstertje dicht. Als ik de tab echter wil sluiten komt het pop-upvenstertje weer tevoorschijn.
Heb je wel geprobeerd wat ik schreef?
(Ik had het toch niet over TAB sluiten, ESC of kruisjes drukken!?)
Bij mij heeft het uitstekend gewerkt.
Er wordt namelijk een vraag gesteld, en daar heb ik ten einde raad maar op geantwoord door yes in te toetsen via het toetsenbord.
En weg was de lastpak.

Je ziet dat toch wel eens meer op sites, dat men bijv. vraagt: Weet u zeker dat u deze pagina wil verlaten?
Alleen hebben ze hierbij niet het fatsoen gehad de knopjes yes of no bij te plaatsen, of ze buiten beeld laten vallen.

Kortom:
Als de pop-up in beeld is, van de muis afblijven en alleen yes via het toetsenbord intikken.

@Cheap Applications
Welke site zo vervelend deed weet ik niet meer.
Maar er zullen er vast nog wel mensen zijn die het je kunnen vertellen, ze krijgen 'm namelijk nog steeds niet weg.  :D
« Laatst bewerkt op: 2010/11/03, 03:16:45 door Ikweethet »

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/11/03, 05:14:08 »
Installeer in firefox als plugin, adblock  en noscript, ik denk dat het dan weg is.
Is toch veel veiliger, ook in linux.

« Reactie #11 Gepost op: 2010/11/20, 12:13:48 »
Geen nieuws meer hier over?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit