Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: lottanzb probleem  (gelezen 1047 keer)

lottanzb probleem
« Gepost op: 2010/10/28, 10:18:12 »
hallo

ik heb een vraag ik gebruik voor het downloaden van nzb`s lottanzb nu heb ik een nzb gedownload en nu geeft hij aan dat hij aan herstellen en uitpakken is alleen dit geeft hij nu drie  dagen lang aan ik denk dat hij vast zit op een of andere manier maar nu wil ik deze weer verwijderen alleen wil dat niet ik heb al geprobeerd om lottanzb compleet te verwijderen en opnieuw te installeren alleen blijft het bestand nog steeds staan andere nzb`s gaan wel goed met downloaden en uitpakken maar hoe kan deze verwijderen uit lottanzb? en in welke directory worden deze bestanden tijdelijke opgeslagen? dat kon ik ook niet vinden mischien dat ik het bestand daar uit verwijderen moet? hoop dat iemand mij helpen kan

Offline TopGear

• Forumteam
Re: lottanzb probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/28, 10:52:42 »
Eh, waarom pak je die niet zelf uit dan? Of heb je daar de rechten niet voor?
Als je Lottanzb compleet wil verwijderen, open dan een terminal en type:
sudo apt-get purge lottanzbZo ben je alles van lottanzb kwijt.

En dat uitpakken, dat kan heel makkelijk grafisch, maar ik doe het via de Terminal met rar.
Dan krijg je zo'n commando, mocht je het willen gebruiken:
cd /home/jenaam/Downloads/Downloadmappie/unrar e dedownloadnaam.part001.rarEn dat werkt heel goed :D
En voor het parren kan je PyPar2 installeren. Doet het prima :D

« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/28, 11:32:21 »
ik heb geprobeerd via de terminal te verwijderen en opnieuw geinstalleerd alleen blijft het bestand nog staan.
in mijn download map staat niks  het bestand wordt altijd gedownload en uitgepakt door lottanzb en dan staat het bestand in mijn download map dus denk ik dat het bestand nog in een soort van temp map staat alleen kan ik de temp map niet vinden weet jij mischien waar ik de temp map kan vinden?

« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/28, 12:08:28 »
Ik ken het probleem ook, alleen bij mij wordt het wel opgelost door lottanzb af te sluiten en opnieuw op te starten. ALs je in je persoonlijke map kijkt en je klikt regelijk op Ctrl+H. Heb je daar geen verborgen map van lottanzb staan? Verborgen mappen beginnen altijd met een . (punt) , als voorbeeld: .verborgenmap. Die zou je kunnen verwijderen. Let wel, je bent dacht ik wel je instellingen van je payserver of usenet server kwijt, maar dat is zo weer gefixed in de voorkeuren in lottanzb.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/28, 12:18:11 »
het probleem is opgelost bedankt voor jullie antwoorden.

heb het als volgt opgelost in de map .local/share/hellanzb/nzb/daemon.processing wordt het bestand tijdelijke opgeslagen heb het hier verwijderd en toen kon ik het uit lottanzb verwijderen