Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] NOODGEVAL kubuntu alleen maar in terminal  (gelezen 307 keer)

Offline sandermans15

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[OPGELOST] NOODGEVAL kubuntu alleen maar in terminal
« Gepost op: 2010/10/27, 11:35:28 »
hallo allemaal,

ik heb laatst kubuntu 10.10 geinstalleerd maar na een paar keer herstarten toen ik met nvidia bezig was kwam ik na het laden van kubuntu alleen nog maar en een terminal terecht waar ik me dan moet inloggen ik heb niks grafisch meer behalve dan de text van het terminal dit had ik ook nog wel eens gehad in oudere versies maar als ik toen in een ouder kernel ging laden alles het weer gewoon ook in degene waar ik het terminal heb doet daarna weer gewoon normaal.  maar nu in de nieuwe kubuntu 10.10 heb ik nog geen oude kernels!

heeft iemand dit probleem ook gehad? hoe heb je dat gemaakt?

ik kan nu dus alleen maar het terminal gebruiken dus ik heb wel de commands nodig aub

ik heb ook nog windows dat nog wel werkt misschien kan het daaruit ook?

ik heb al een fsck uitgevoerd dat wou ook nog eens lukken maar niet hier dus

als ik smplayer intik krijg ik de foutmelding " can not connect to x server"

mvg,
sandermans15
« Laatst bewerkt op: 2010/10/27, 12:08:48 door sandermans15 »

Offline sandermans15

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: NOODGEVAL kubuntu alleen maar in terminal
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/27, 12:08:04 »
Opgelost:

toen ik eenmaal wist dat het met x server te maken had ben ik aan de slag gegaan;

Ik heb in het terminal de volgende commands gebruikt MAAR DAT WERKT ALLEEN ALS JE EEN BACKUP HEBT GEMAAKT VAN JE XORG.CONF VOORDAT JE BENT GAAN SPELEN (TOEN ALES NOG GOED WERKTEN)

cd /etc/X11
ZORG ERVOOR DAT JE X11 MET HOOFDLETTER DOET x11 MET KLEINE LETTER WORD DE MAP NIET GEVONDEN!!!!

dir
dit is niet essentieel maar dan kan je zien wat zich in de map bevind is wel handig als je dat nog niet weet ;)

sudo rm xorg.conf
dit verwijdert de bestaande xorg.conf die niet werkt

sudo cp [I](pad naar je backup van de goede xorg.conf)[/i] /etc/X11
dit maakt een kopie van je backup naar de plek van de oude xorg.conf

sudo reboot
duidelijk; start de computer weer opnieuw op ;)

als het goed is zou je computer je x screen weer straten zoals voordat je begon te spelen

als je geen backup hebt gemaakt zou je kunnen proberen om alleen xorg.conf te verwijderen misschien dat als je je computer opnieuw opstart dat linux dan zelf weer een xorg aanmaakt met standaard waarden ;)

suc6