Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: >OPGELOST<Vastloper Klamav!!  (gelezen 700 keer)

Offline marz

• Lid
  • Steunpunt: Nee
>OPGELOST<Vastloper Klamav!!
« Gepost op: 2010/10/27, 00:32:09 »
Wie Weet het!!

Mijn Klamav virusscanning loopt bij /sys/devices/virtual/block/ram0/trace/enable  muur vast, doet niets meer!

Gr. Marz.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/07, 23:35:38 door marz »

Offline Buzzin

• Lid
Re: Vastloper Klamav!!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/27, 10:14:43 »
Gezien de naam van het bestand is het misschien verstandiger om het over te slaan?
(Lijkt me een trace van het huidige geheugen dat in gebruik is....weet niet of dat wel zo handig is om te scannen)
Maar dit is alleen een vermoeden, en een work-around, geen oplossing helaas
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/27, 11:10:35 »
Je kan je afvragen heb ik wel een virus scanner nodig, voor linux, nou nee, of werk je veel met windows bestanden ?
lees maar eens over veiligheid  http://sites.google.com/site/computertip/veiligheid

Offline Buzzin

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/27, 13:43:14 »
Je kan je afvragen heb ik wel een virus scanner nodig, voor linux, nou nee, of werk je veel met windows bestanden ?
lees maar eens over veiligheid  http://sites.google.com/site/computertip/veiligheid

Leuk, maar dat is een aparte discussie....als iemand Klamav wil gebruiken hoort dat natuurlijk gewoon te werken...
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.

Offline marz

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/07, 19:03:49 »
Tja, het is natuurlijk niet de bedoeling als je een volledige systeem scan uitvoert dat hij halverwege stopt, en overslaan lijkt me ook geen optie! er moet toch een oplossing zijn, we zoeken even verder!

Gr. Marz

Offline marz

• Lid
Re: >OPGELOST<Vastloper Klamav!!
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/07, 23:39:16 »
Klamav en Clamav etc. volledig verwijderen in synaptic en Avast! installeren, tot nu toe geen problemen en je kan Avast! nog pauzeren ook!

Gr. Marz.

Offline Buzzin

• Lid
Re: >OPGELOST<Vastloper Klamav!!
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/08, 09:23:53 »
Eh....dat is niet echt een oplossing, maar een work-around.
Maar goed...jij hebt geen probleem meer :) (en uiteindelijk is dat het belangrijkste  :D )