@Buzzin
Het gaat erom dat ik een aantal Win-apps gebruik die niet onder Wine doen wat ze zouden moeten. De voornaamste is de updater van m'n navigator. Deze herkent het SDkaartje in de Cardreader als externe HD ipv SDkaartje. Op zich niet zo'n probleem voor datacopy, maar in dit geval wel voor installatie.
Als main OS wil ik nl Ubuntu blijven gebruiken (ik mag er eigenlijk niet aan denken terug naar Windows te moeten, bah).
Windows onder Ubuntu draaien zou dus een oplossing kunnen zijn om dit probleem de kop te kunnen bieden, vandaar dat ik geinterresserd ben in VirtualBox als hulpmiddel om dit te bewerkstelligen.
Het is idd een omslachtige manier, maar ik weet even geen andere oplossing te bedenken.
Heb je al eens geprobeerd om de alternative install cd te gebruiken?(Bestaat die nog eigenlijk?)
Ja, die bestaan nog steeds maar geven geen ander/beter resultaat.
In mijn geval was het voldoende om op een andere manier te installeren (via externe dvd speler of USB stick)
Via usbstick te installeren in "dualboot" heb ik nog niet geprobeerd, is de moeite waard om daar nog eens een poging voor te ondernemen.
(Dank voor de tip

).
Welke kernel parameters moest je eigenlijk meegeven om te booten?
acpi=off, noapic, pnp=off, rootdelay=90