Ubuntu 10.04 is gecrashed, jawel het is dus mogelijk. Wat ik ook doe, ik kom niet meer in het besturingsysteem. Misschien wel met de nodige kennis maar die ontbreekt hier.
Wat heb ik gedaan (behalve googlen op een pc die het wel doet):
Opgestart van hd - komt met een berg meldingen maar zie daarna geen mogelijkheid om Ubuntu op te starten.
Opgestart van cd (10.10), het systeem is gestart, kan dan wel de persoonlijke map benaderen, dus zou de data kunnen kopieren. Het gedeelte (partitie) van het besturingssysteem op de hd is niet te benaderen.
Wat wil ik nu:
Alles er op nieuw opzetten, het is door een ander gedaan met de beste bedoelingen maar op een Windows manier, slordig. Tevens is de hd maar voor de helft gebruikt, waarom, weet ik niet. Er staan wel 5 lege stukken op de hd met daartussen een /, /home en een swap.
Probleem: Hoe backup ik Evolution zodat er geen mails verloren gaan. De data is te kopieren dus dat mag geen probleem zijn. Linken van het Firefox zijn niet zo belangrijk, deze zijn nog wel terug te vinden. De mail is echter wel een belangrijk punt. Voor zover ik weet kan ik de map van evolution niet zomaar kopieren of wel?
Graag hulp hierbij.
Trouwens, het probleem is ontstaan na een update van enkele weken geleden, zowel bij mijn oudje (die ik inmiddels helemaal opnieuw geinstalleerd heb met 10.10, stond niets belangrijks op) en een vrij nieuwe pc (quad, 64-bit, ubuntu 10.04) van mijn vriendin waar de e-mail dus wel heel belangrijk is. Na zoeken op internet na mijn eigen probleem leverde een kernel panic op, de lampjes op mijn toetsenbord knipperden en volgens googlen was dat dus een kernel panic. Mogelijk, maar dat weet ik niet meer, kan dit ook door een upgrade komen.