Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Computer start niet meer op na laatste "kernel-update?"  (gelezen 421 keer)

Jadan

• Gast
Computer start niet meer op na laatste "kernel-update?"
« Gepost op: 2010/10/23, 21:11:39 »
Hallo,

Heb op mijn vaste desktop zowel Vista als Ubuntu staan, elk op een eigen partitie. Ik denk de LTS 10 (want ingestalleerd in april 2010), afgelopen week verscheen in mijn scherm, terwijl ik met Open Office bezig was een update notificatie. Ik heb deze blindelings laten installeren. Het systeem vroeg daarna om opnieuw op te starten, ik heb dat niet gedaan maar mijn werk afgemaakt en de computer daarna gewoon via de (normaal zwarte maar nu rode) uitknop op het scherm laten afsluiten. Ik heb de PC niet opnieuw laten opstarten.
Ondanks verwoede pogingen start de computer nu niet mee op. Ik druk de aan/uit knop in, de "harde schijf (?)" gaat een paar seconden aan het werk en daarna blijft het stil. Mijn scherm blijft zwart, ik krijg niets in het beeld, er gebeurt helemaal niets.
Ik heb de PC al een paar keer aan/uit gedaan, een hele nacht aangelaten, zonder ook maar enig resultaat.

Normaal krijg ik een keuzemenu waar ik kan kiezen tussen Ubuntu of Vista. Zover komt het dus nu bij lange na niet.
Bij vorige updates heb ik dit ook wel eens gehad maar meestal deed de PC het dan na een paar keer aan/uit doen het wel.

Ik heb nauwelijks verstand van computers, kan dus ook niets bedenken hoe dit op te lossen! Wie kan me helpen.
Jan

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: Computer start niet meer op na laatste "kernel-update?"
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/23, 23:04:50 »
Je krijgt het Grub menu niet te zien? Kijk eens als je Grub herstelt of je dan wel op kan starten:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Grub2#HerstelGrub2meteenLiveCD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.