Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Telenet wifi  (gelezen 1398 keer)

Offline onenine7

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Telenet wifi
« Gepost op: 2010/10/22, 18:55:31 »
Hier een link om de Wireless Acces point te configureren.
Bij installatie door telenet word de beveiliging steeds op WEP gezet. Dit is onveilig daar het zeer gemakkelijk te kraken is.
Als je de stappen volgt kan je deze op WPA2 of zo zetten en heb je geen moeilijkheden meer om Ubuntu via wifi telenet te draaien.
Ik heb het gedaan vanuit windows Vista. Dan terug ubuntu opgestart en onmiddellijk verbinding.
Start niet de wizard maar klik op wireless.

http://onlinesupport.telenet.be/content/hoe-beveilig-ik-op-windows-vista-mijn-draadloze-verbinding-d-link

Offline joop905

• Lid
Re: Telenet wifi
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/23, 23:22:07 »
Kijk of er een stuurprogramma (driver) beschikbaar is voor uw draadloze kaart, op de servers van Ubuntu zelf:
Zo ja, installeer het.

Systeem - Beheer - Stuurprogramma's

Bron: http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet

Gr

Offline onenine7

• Lid
Re: Telenet wifi
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/24, 13:34:46 »
Dit is alleen als je kaart al werkt, tevens is het aangeraden dit te doen met internet explorer om een of andere redenen.
Ik heb het gedaan draadloos maar je kan het ook via een kabel zoals aangeraden.
Tevens moet je zeker alles uitzetten welke onder windows automatisch kontakt met internet kan maken zoals virusscanner enz...
WEP installeren onder ubuntu is tijdrovend en zeker niet altijd succesvol, mij heeft het 5 minuten gekost zonder moeilijkheden en WEP kan vergeten worden