Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird gooit alles op bureaublad  (gelezen 546 keer)

Offline Sijp

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Thunderbird gooit alles op bureaublad
« Gepost op: 2010/10/21, 17:52:58 »
Ik probeer Thundrbird te installeren in 10.4 dat ik pas heb geinstalleerd. Dat lukt wel, maar als ik het afsluit blijkt het bureaublad vol te staan met icons van Thunderbird. Die staan er nog op als ik afsluit en opnieuw opstart. Dat heb ik al die jaren nooit gehad en is dus iets nieuws van 10.4, maar dat wil ik wel kwijt. Weet iemand waar dat aan ligt?
Cees

Offline elendil

• Lid
Re: Thunderbird gooit alles op bureaublad
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/22, 00:37:07 »
Ik probeer Thundrbird te installeren in 10.4 dat ik pas heb geinstalleerd. Dat lukt wel, maar als ik het afsluit blijkt het bureaublad vol te staan met icons van Thunderbird. Die staan er nog op als ik afsluit en opnieuw opstart. Dat heb ik al die jaren nooit gehad en is dus iets nieuws van 10.4, maar dat wil ik wel kwijt. Weet iemand waar dat aan ligt?
Cees
Gewoon alles van Thunderbird eraf gooien en dan via het Softwarecentrum Mozilla Thunderbird installeren. Da's de eenvoudigste en beste oplossing.

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline Sijp

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/26, 12:39:13 »
Sorry dat ik wat laat reageer, door omstandigheden heb ik het op m'n 80ste nog hartstikke druk en zit niet alle dagen meer achter de computer.
Ik heb het geinstalleerd via Synaptics, grondig verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Weer hetzelfde, ik heb het nog een keer herhaald maar het blijft zo.
Al zoekende kom ik nog achter iets geks. Ik heb bij de installatie een Home dir gemaakt, en daar kwamen vroeger alle homebestanden in. Nu is het leeg en ik kan er zelfs niet in komen.
Ik heb zo'n idee dat ik daar misschien het probleem moet zoeken.
Cees

Offline Progger

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/26, 12:47:42 »
Wat geven de commando's:

sudo fdisk -l
en
blkid

als je die ingeeft in een terminal, post de uitkomst anders eens hier.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)