Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Open Office  (gelezen 1235 keer)

Offline Kazart

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Open Office
« Gepost op: 2010/10/21, 05:58:04 »
Bij openen van een ontvangen pps door OpenOffice krijg ik altijd de weergave in volle scherm.
Zou het nu mogelijk zijn om direct deze weergave(afgebeeld) te krijgen, en wat dan aanklikken om later dan terug de pps in een volledig scherm te bekijken ? .

Linux Mint 18.1 xfce  - Ubuntu Mate16.04 LTS 
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Offline Buzzin

• Lid
Re: Open Office
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/21, 10:30:55 »
Ehm....ik doe dit even uit m'n hoofd, ik weet niet meer hoe om het nu was precies. (plus dat dit voor MS Office geldt, voor OO.o weet ik het niet zeker)
Maar pps en ppt zijn dezelfde bestanden, alleen de extentie bepaald of hij meteen in presentatie stand gaat of niet.
als je pps dus veranderd in ppt zou hij anders moeten opstarten...
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/21, 11:50:47 »
@Buzzin: klopt.
Ik krijg tegenwoordig steeds vaker pps bestanden en omdat ik deze presentatie vaak te lang vind duren, sla ik ze op als ppt bestand. Hierna kan ik er snel (eigen tempo) doorheen lopen.

Nadeel voor topic starter: je moet dus altijd eerst opslaan en hierbij de extensie aanpassen en volgens mij kan het dus niet "direct" zoals je vraagt.

Gr
Jeroen
« Laatst bewerkt op: 2010/10/21, 11:53:41 door Pfoeh »
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Kazart

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/21, 14:20:20 »
Buzzin & Pfoeh

Enkele pps veranderd in ppt en ok ( zo heb ik het graag) maar bij openen dan van een ppt heb deze scherm boven op de andere,kruisje aangeklikt en weg .]Is dit normaal ? het hindert me niet, het is maar een kliekje meer.

Linux user  # 515489

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/21, 15:44:13 »
Hallo Kazart,

Of dit normaal is weet ik niet, maar dit fenomeen treed bij mij niet op als ik een PPS als PPT opgeslagen heb en hem daarna open.
Ik werk met OO versie 3.2.0.10 en Ubuntu 10.04.

Gr
Jeroen

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Buzzin

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/21, 16:43:11 »
Dat lijkt me niet normaal nee, hij vraagt of je een nieuw document wilt maken....
Misschien klopt de koppeling niet helemaal.....hoe open je het bestand? door er gewoon op te klikken, of open je eerst OpenOffice en daar in het bestand?
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer

Offline Kazart

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/21, 20:35:47 »
Dat lijkt me niet normaal nee, hij vraagt of je een nieuw document wilt maken....
Misschien klopt de koppeling niet helemaal.....hoe open je het bestand? door er gewoon op te klikken, of open je eerst OpenOffice en daar in het bestand?

Gewoon op pps klikken dan heb ik een volledig scherm,verlaat ik de pps dan verschijnt de pagina zoals afgebeeld in mijn 2de printscreen,pps naar ppt en aanklikken ook de melding nieuw document maken .
Er moet toch ergens een faut zijn maar waar  ???  :rolleyes:
Linux user  # 515489

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/21, 22:48:54 »
Als ik een PPS bestand ontvang per e-mail (Thunderbird), dan ga ik op de bijlage staan --> rechtermuisknop --> kiezen voor optie öpslaan als".
Je krijgt dan een scherm met de naam "Bijlage opslaan" en in het vak "naam" kun je de naam aanpassen. Ik wijzig de naam niet vaak, maar ga wel meteen naar de extensie achter de punt en wijzig deze hier van PPS naar PPT. Hierna click op "opslaan".
Zoals je ziet is in dit hele proces OpenOffice geen moment gebruikt. Als ik het bestand nu open dmv dubbel-clicken, dan opent het bestand op de manier die jij en ik willen.

Heb jij het bestand wellicht geopend in OO en toen voor de optie "opslaan als" gekozen en hem toen als ppt opgeslagen?
Misschien dat hier een oorzaak kan liggen. Iets anders kan ik me niet echt voorstellen bij dit geval/probleem.

Gr
Jeroen

Offline Kazart

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/10/22, 06:17:42 »
Pfoeh

Je krijgt dan een scherm met de naam "Bijlage opslaan" en in het vak "naam" kun je de naam aanpassen. Ik wijzig de naam niet vaak, maar ga wel meteen naar de extensie achter de punt en wijzig deze hier van PPS naar PPT. Hierna click op "opslaan".
Zoals je ziet is in dit hele proces OpenOffice geen moment gebruikt. Als ik het bestand nu open dmv dubbel-clicken, dan opent het bestand op de manier die jij en ik willen.

--------------------------------------------------------------------

Zo deed ik het ook,verschillende pogingen gedaan maar ' document aanmaken ' blijft maar komen op eender welke pps of ppt.
Toch dank voor de aangeboden hulp.

Ps.Dan geef ik maar een kliekje meer,in feite is het ook zo erg niet, maar het intrigeert me juist een beetje
dat ik de oplossing niet vind om dit te verwijderen.
K.
Linux user  # 515489

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/10/22, 09:57:30 »
Ik ben nog eens alle instellingen nagelopen en ik kan niets vinden bij "Bestand-Eigenschappen", "Extra" en "Presentatie" waarvan ik denk dat het de oorzaak van dit probleem kan zijn. Dit lijken me echter wel de plaatsen waar we naar de oplossing moeten zoeken.

Mocht ik het tegenkomen dan laat ik het nog weten. Wellicht dat iemand anders het zo kan zeggen...

Gr
Jeroen