Hoi,
ik heb een hp laptop met vista erop. Omdat er ergens een fout optrad waardoor ik geen internet kon aansluiten heb ik windows geherinstalleerd. Dit deed ik met dvd van een dell laptop. Stom achteraf, want de drivers zijn blijkbaar alleen voor dell en niet voor hp. Nu staat xp sp1 erop en ik kan internetten, maar omdat ik van alles mis vanwege het drivers probleem wil ik ubuntu erop zetten. Helaas, dit lukt niet. De installatie loopt vast na de schijfindeling. Er wordt niets weggeschreven. Ik heb de hard disc gecontroleerd op fouten, en krijg ergens een read error. Vervolgens heb ik de hard drive gesanitized. Hielp niet. Met partition magic heb ik een nieuwe schijf aangemaakt en daar ubuntu op geprobeerd te zetten, lukt niet. In de schijfindeling van het installatieproces van ubuntu lukt het ook niet om op een nieuwe schijf daar aangemaakt te installeren. I am out of ideas...
De schijf kan ik trouwens niet veranderen in logic (zo heet dat geloof ik) en ik kan ook de grootte niet wijzigen. Het lijkt wel of niets is toegestaan, behalve installatie van windows. Er staat een flits-tekentje bij de schijfbeschrijving voor de smiley (die aangeeft dat de schijf geformatteerd is). Ik weet niet wat dat betekent, maar dit flitstekentje staat niet bij nieuwe partities en ook daarop wordt installatie niet toegestaan.
Iemand enig idee?
groetjes, Esther (beginner, wees zuinig met moeilijke taal
)