Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) afzender veranderen in Thunderbird  (gelezen 2927 keer)

(Opgelost) afzender veranderen in Thunderbird
« Gepost op: 2010/10/16, 13:59:25 »
Hallo,

Ik ben van HetNet overgegaan naar Ziggo.
Als ik echter een email stuur met Thunderbird, is de standaard afzender altijd nog mijn HetNet adres.
Dit vergeet ik natuurlijk nogal eens te veranderen voor ik een mail verstuur.
Wie weet hoe dit te wijzigen is zodat mijn Ziggo adres de standaard afzender wordt ?
Ik kan zelf niet de juiste manier vinden in mijn instellingen.

Robin.
« Laatst bewerkt op: 2010/10/16, 15:47:13 door robindekker »

Re: afzender veranderen in Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/16, 15:10:19 »
De uitgaande server is nu Ziggo.
De standaard afzender is nog steeds HetNet.
Bedoel je dat ik ook de instellingen van mijn HetNet-account moet veranderen naar Ziggo ?

« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/16, 15:21:36 »
Ik snap wat je bedoelt, maar ik krijg nog wel mail binnen op mijn HetNet adres. Deze wil ik dus (nog) niet definitief verwijderen.
Ik heb voor ons allemaal thuis een Ziggo-adres aangemaakt. Dit werkt allemaal prima.
Het gaat er alleen om dat wanneer ik een mail wil versturen, de standaard afzender moet veranderen van ...@HetNet.nl naar ....@Ziggo.nl.
Ik vindt het lastig dat ik dat telkens zelf moet aanpassen en dus de kans loop om dit te vergeten.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/16, 15:46:38 »
Ik zal dan maar zoveel mogelijk " adres-wijzigingen" rondmailen, zodat ik mijn HetNet-account kan opheffen.
Bedankt !

Robin.

Re: (Opgelost) afzender veranderen in Thunderbird
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/16, 16:08:42 »
Blijkbaar is je "hetnet" account nog actief. Mijn advies is om je Ziggo account als hoofd account te gebruiken. Zowel Pop3 als Smtp.. Je kunt een tweede account aanmaken die de instellingen Pop3 ==> hetnet, smtp ==> ziggo. Ook kun je in je mailprogramma instellen "versturen als" Smtp is direct gekoppeld aan je provider. Pop3 is gekoppeld aan een account (hoeft niet je provider te zijn).