Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird creert nieuwe berichten en INBOX verdwijnt  (gelezen 2496 keer)

CitySurfer

• Gast
Thunderbird creert nieuwe berichten en INBOX verdwijnt
« Gepost op: 2006/12/25, 14:42:01 »
Hoi heb Ubuntu 6.06 met Thunderbird (1.5.0.7.) afgelopen week begon Thunderbird opeens oude berichten als nieuwe berichten bovenaan te zetten. De berichten waren Bold en gewoon een kopie van oude berichten.
De teller liep behoorlijk op en bij 300+ mails had ik er genoeg van en sloot Thunderbird af.
Bij het opnieuw opstarten waren ALLE Inbox mails verdwenen en de aparte Inbox mappen waren gewoon intact gebleven.

Nu werkt Thunderbird weer normaal echter nu ben ik wel +3000 berichten kwijt. Ook de bijlage map is geleegd.

Waar zou ik mijn oude berichten nog kunnen vinden ?
Wat zou er gebeurt kunnen zijn ?

Als je meer informatie nodig hebt laat weten.

Thanks,

Paul.

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/25, 15:10:08 »
Hoe heb je thunderbird geinstalleerd?
Via synaptic of via de site van mozilla?

Dat soort problemen heb ik wel nog nooit tegengekomen.
Lijkt er alleen op dat je een corrupte installatie hebt.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/25, 15:19:30 »
Hier gebruik ik al 2 jaar Thunderbird, omdat het de beste is volgens mij.
Doordat ik van een paar websites de catch-all mail krijg, heb ik tussen de 200 en 300 email per dag (meestal spam).
In al die tijd heb ik nog nooit zoiets meegemaakt, dus ik moet Bartek gelijk geven, een verkeerde installatie, of er is een bitje in je geheugen omgevallen .......

Succes,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/25, 17:19:01 »
Als je oude berichten er nog zouden zijn, zijn ze in de verborgen mappen van je home-folder. In Nautilus op ctrl+H drukken.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/26, 00:00:49 »
als je een email account opnieuw instelt kun je ook alle berichten die nog op de server staan opnieuw binnenkrijgen.
Ook in een google account bij de pop instelling.
Kan het niet zoiets geweest zijn dat je ze opnieuw downloade?

ja en waar je berichten nu zijn?
je kunt het per account insttelen of het in 1 inbox komt of allemaal apart.
Misschien dat daar bij het bruusk afsluiten wat gebeurd is? Kijk eens naar de grootte van de diverse submappen.
zou er in ieder geval eerst een copy van maken voor je gaat rommelen.

« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/27, 15:06:48 »
Comprimeer je je e-mail? Er is een probleem met Thunderbird waardoor als je je e-mail comprimeerd ze kunnen verdwijnen en er rare dingen gebeuren. Het wordt pas in 1.5.0.9 opgelost en dan komt er ook een tool bij die ze weer terug kan halen. Ik dacht dat het nog wel even duurt voordat die uitgegeven wordt, dus tot dan even geen e-mails comprimeren.
Ik weet alleen niet zeker of dat probleem alleen in 1.5.0.8 was en of dat probleem van jou er iets mee te maken heeft. Maar miscchien is het iets.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!