Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met installeren ubuntu 10.10 I386  (gelezen 680 keer)

Offline YumYum

  • Lid
Problemen met installeren ubuntu 10.10 I386
« Gepost op: 2010/10/14, 19:21:20 »
Ik heb het volgende voor . Na het downloaden van de ISO 386 ubuntu 10.10, en deze wil installeren via wubi , ik na het heropstarten van de laptop , deze blijft hangen en de installatie niet wil voltooien.Na het aftellen van 5 tot 0 blijft hij hangen op een zwart scherm   .Ook als ik een schone installatie wil uitvoeren start hij op maar blijft hij hangen op een scherm waar een keyboard te zien is met een gelijk aan teken en daarnaast nog een manneke . DVD Speler is werkend .
Heb ook geprobeerd via USB stick , maar met zelfde restultaat .
Wat wel lukte was de 10.04 installeren en zo via update naar 10.10 te gaan , maar na het heropstarten was opeens de grub verdwenen .
Iemand een idee hoe ik uiteindelijk toch nog die 10.10 geinstalleerd krijg ? Met dank voor de hulp op voorhand .

Re: Problemen met installeren ubuntu 10.10 I386
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/15, 15:22:50 »
Als ik jou verhaal lees werk je al wat langer met Ubuntu.
Wubi is meer bedoeld voor mensen die beetje willen kennismaken maar nog niet weten of ze echt met Ubuntu willen werken.

Als je de kennismaking achter de rug hebt is het beter om een gewone installatie te doen.
Begin met het schonen van de C: schijf, verwijder alle overbodige programma's en bestanden (ccleaner) en doe een defragmentatie (auslogics disk defrag)  en een schijfcontrole.
Hierna kan je opstarten met Ubuntu en deze installeren naast Windows maar dus wel op een eigen partitie.

Zo zou ik het aanpakken.