sudo chown -R mijnnaam:mijnnaaam /media/650e1dca-bce6-4550-9ae9-fba1bab20dbd/250 GB HD
[sudo] password for mijnnaam:
chown: kan geen toegang krijgen tot `/media/650e1dca-bce6-4550-9ae9-fba1bab20dbd/250’: Bestand of map bestaat niet
chown: kan geen toegang krijgen tot `GB’: Bestand of map bestaat niet
chown: kan geen toegang krijgen tot `HD’: Bestand of map bestaat niet
Partynoud, Ubuntu heeft moeite met map- en bestandsnamen waarin een spatie voorkomt, of een speciaal teken zoals een ( of '. Vandaar dat ie zegt dat het bestand of de map ..........250 niet bestaat. Daar staat immers een spatie na 250
Je kunt dit opvangen door bij zulke bestanden/mappen in het terminalcommando een \ te zetten vóór elke spatie, of vóór dat speciale teken. Of je zet de gehele map- of bestandsnaam tussen dubbele aanhalingstekens. Dan wordt het commando in dit geval dus:
sudo chown -R mijnnaam:mijnnaaam /media/650e1dca-bce6-4550-9ae9-fba1bab20dbd/250\ GB\ HDof
sudo chown -R mijnnaam:mijnnaaam "/media/650e1dca-bce6-4550-9ae9-fba1bab20dbd/250 GB HD"
Mocht ik hiermee wartaal uitslaan
, dan verbeteren de kenners mij wel, hoop ik.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! DAT WERKT, HEHE, PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
Bedankt Mikkel (en Thomas), eindelijk gelukt, pfffffffffffffffffffffffffft

, ik was al bijna van plan om de (ook werkende) oplossing van Marqeaux te gebruiken, nl. die 250 GB aan bestanden over te zetten naar een ntfs-harde schijf en dan weer terug.........
pfffffffffffffffft, wat een frustratie en een ellende heb ik met dat root-gebeuren, verschrikkelijk gewoon!
Dat van die / wist ik dat Ubuntu er moeite mee had (of gewoon weg niet toestaat) maar dat van die lege ruimtes niet, mmmmmm, onthouden dus!
Je wilnieweten wat een opluchting dat geeft van hierachter mijn pc, pffffffffffffffft, ik deed die opdracht van jou intikken, enter en die stomme sleuteltjes verdwenen als sneeuw voor de zon, ' t leek net een James Bond-film of the Net met Sandra Bullock, ellenlang bezig zijn met de computer te kraken en dan eindelijk het wachtwoord vinden (om vervolgens weer toegang en beheer te krijgen over MIJN eigen pc; nu ja daar gaan die films dan niet over, meestal over andermans pc, maar IK zal er wel een film over maken: " Partynoud vs. Ubuntu: The Battle for the ROOT-RECHTEN", 5 november a.s. in de bioscoop; trailer volgt nog,................. pfffffffffffffffffffffffft