@Alien,
Ikzelf ben er lekker druk mee: een server doet nl. in de regel weinig: heeft veel idle tijd. Mits voldoende geheugen kan je prima meerdere servers consolideren op 1 stuk hardware.
Behalve minder herrie/energieverbruik kan je ook iedere virtuele server starten/stoppen/pauseren/live migreren en uiteraard hou je altijd een testserver achter de hand welke je start, updates op uittest om vervolgens op de 'productie' server uit te voeren. Dan stop je je testserver gewoon en deze blijft down tot een volgende keer. Handig hoor...
Laat je niet afschikken door het 'virtuele': het is inmiddels simpeler dan het lijkt.
In het kort:
* zorg voor een 'vanilla' Edgy server (op een 1Gb filesystem, 500Mb swap)
* Zorg voor een lekker groot filesystem (ikzelf heb geloof ik 18,5 Gb in '/xen-source')
* Volg
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=273149 (onderste stuk gaat over Edgy)
Lees ook de Reply posts eronder: de howto miste iets en ik heb dat uitgevogeld.
Wanneer je de Dom0 (dat is de host, dus niet de guest: deze worden DomU genoemd) hebt draaien (uname -a), dan heb ik een zelfbouw script welke een volledige DomU aanmaakt voor je.
Noot: er is een beperking waar nu hard aan gewerkt wordt: er is nog geen USB virtualisatie, dus je kan een USB poort niet benaderen vanuit een DomU. In de regel heb je daar echter ook geen behoefte aan met een Linux database/web/mail servers....
Laat maar horen als het gelukt is of juist niet: ik probeer wel te helpen.