Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Synergy  (gelezen 3184 keer)

Aline

• Gast
Synergy
« Gepost op: 2006/12/24, 16:49:02 »
Hi allemaal

Synergy 1.3.1 is een programma waarmee je

Offline eendje

• Lid
Synergy
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/24, 17:48:22 »
Klinkt zo leuk dat ik het jammer vind dat ik maar
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Aline

• Gast
Synergy
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/24, 20:02:53 »
Citaat van: eendje
Klinkt zo leuk dat ik het jammer vind dat ik maar

Offline Duckie

• Lid
Synergy
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/25, 02:01:35 »
H

Aline

• Gast
Synergy
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/25, 08:06:06 »
Citaat van: Duckie
H

Offline Kev

• Lid
Synergy
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/25, 12:24:11 »
Ahh dat lukt wel, moet nu wel een switch gaan aanschaffen want we hebben hier te veel computers nu. Heb mijn versleten computer ook eens Ubuntu gezet om te zien wat het geeft, maar daar kreeg ik Kernelpanics.
Hij is te oud en ja helemaal tot het uiterste door mij benut geweest.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline Dave

• Lid
Synergy
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/25, 23:47:58 »
hee das handig. heb wel zo'n switch van Belkin voor 2 puters maar is nog een hele draden wirwar

Offline Dave

• Lid
Synergy
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/25, 23:51:46 »

Aline

• Gast
Synergy
« Reactie #8 Gepost op: 2006/12/28, 15:45:20 »
Citaat van: Dave
http://synergy2.sourceforge.net/
Ik heb nog wat verder zitten knoeien.

Onder Ubuntu 6.06 en 6.10 werkt het allemaal ook automatisch heel goed. Ik merkte onder 6.10 alleen bij het switchen van de ene naar de andere account dat de 'client' weggevallen was. Onhandig want dan moet je weer in je terminal iets intypen als synergyc hostnaam-met-de-server. Maar als je nooit naar een root-aacount gaat heb je daar geen last van.

Onder Suse 10.2 werkt het helaas niet vlekkeloos. Moet ik nog even uitzoeken. Maar dat is ook geen Ubuntu, hè ;-)

Offline eendje

• Lid
Synergy
« Reactie #9 Gepost op: 2007/01/01, 22:25:58 »
Ailne,

Ik heb iets geks... misschien ben jij het ook wel tegen gekomen en weet je er iets op...

Ik heb de volgende configuratie

1x PC win98 (gehackte PC van pa, nietvertellen hè) client
1x PC Ubuntu Dapper, server

Configuratiefile gemaakt. Als ik de boel start zegt de server dat de client verbinding heeft gemaakt en de client zegt ook deze verbinding heeft met server. Als ik nu echter met de muis van het scherm afschuif beweeg ik de muis wel op de WIN98 pc maar ik krijg niet het scherm op mijn PC te zien. Wat doe ik verkeerd?
Ik blog dus ik besta!

Aline

• Gast
Synergy
« Reactie #10 Gepost op: 2007/01/02, 00:08:19 »
Citaat van: eendje
Ailne,

Ik heb iets geks... misschien ben jij het ook wel tegen gekomen en weet je er iets op...

Ik heb de volgende configuratie

1x PC win98 (gehackte PC van pa, nietvertellen hè) client
1x PC Ubuntu Dapper, server

Configuratiefile gemaakt. Als ik de boel start zegt de server dat de client verbinding heeft gemaakt en de client zegt ook deze verbinding heeft met server. Als ik nu echter met de muis van het scherm afschuif beweeg ik de muis wel op de WIN98 pc maar ik krijg niet het scherm op mijn PC te zien. Wat doe ik verkeerd?
Dat klopt precies: het is daar ook niet voor bedoeld. Je kunt nu wel de Win98PC met die muis en toetsenbord besturen. Ik heb drie computers + beeldscherm naast elkaar staan en kan nu met één toetsenbord en muis die drie systemen in. Handig, toch!? Maar die van jouw vader staat vast in een andere kamer. Dus heb je niet twee beeldschermen voor je, am i right?

Wat jij wilt, een scherm overnemen,  doe je met andere programma's ;-) "Remote desktop" is een mogelijkheid. Zit standaard in Ubuntu uiteraard. Zit niet standaard in wat je vader prettig vindt ;)

Offline eendje

• Lid
Synergy
« Reactie #11 Gepost op: 2007/01/02, 00:26:38 »
Oeps... :D moet opnieuw leren lezen. Het is K & M oplossing en geen KVM oplossing :D Toch maar een keer aan de gang met remote desktop dan maar... Nou ja als ik in de toekomst eventueel meerdere PC's heb dan gaan ik wel weer aan de gang.

P.S. De PC van m'n vader staat zelfs op een andere verdieping, dus ik heb m'n beweging voor vandaag al weer gehad :)
Ik blog dus ik besta!

Offline jgoor

• Lid
Synergy
« Reactie #12 Gepost op: 2007/01/02, 09:14:55 »
Heb je als eens overwogen om Xen te gebruiken? (www.xensource.com)
Heb je nog maar 1 fysieke doos nodig.
Dat ga je vast leuk vinden als je de smaak te pakken hebt!
Er zijn een aantal supersimpele HOWTO's beschikbaar.

Offline eendje

• Lid
Synergy
« Reactie #13 Gepost op: 2007/01/02, 11:30:21 »
@jgoor,

ik zoek geen virtualisatie software, maar een mogelijkheid om een andere PC over te nemen (puur voor de lol en misschien ook nog wel eens een keer serieus).

'k zal TightVNC eens op de computer van m'n pa installeren....
Ik blog dus ik besta!

Aline

• Gast
Synergy
« Reactie #14 Gepost op: 2007/01/02, 20:54:10 »
Citaat van: jgoor
Heb je als eens overwogen om Xen te gebruiken? (www.xensource.com)
Heb je nog maar 1 fysieke doos nodig.
Dat ga je vast leuk vinden als je de smaak te pakken hebt!
Er zijn een aantal supersimpele HOWTO's beschikbaar.
Ik neem aan dat die HOWTO's op genoemde website te vinden zijn? Vind het namelijk voor andere dingen wel interessant.

Offline jgoor

• Lid
Synergy
« Reactie #15 Gepost op: 2007/01/03, 10:44:58 »
@Alien,

Ikzelf ben er lekker druk mee: een server doet nl. in de regel weinig: heeft veel idle tijd. Mits voldoende geheugen kan je prima meerdere servers consolideren op 1 stuk hardware.

Behalve minder herrie/energieverbruik kan je ook iedere virtuele server starten/stoppen/pauseren/live migreren en uiteraard hou je altijd een testserver achter de hand welke je start, updates op uittest om vervolgens op de 'productie' server uit te voeren. Dan stop je je testserver gewoon en deze blijft down tot een volgende keer. Handig hoor...

Laat je niet afschikken door het 'virtuele': het is inmiddels simpeler dan het lijkt.

In het kort:
* zorg voor een 'vanilla' Edgy server (op een 1Gb filesystem, 500Mb swap)
* Zorg voor een lekker groot filesystem (ikzelf heb geloof ik 18,5 Gb in '/xen-source')
* Volg http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=273149 (onderste stuk gaat over Edgy)

Lees ook de Reply posts eronder: de howto miste iets en ik heb dat uitgevogeld.

Wanneer je de Dom0 (dat is de host, dus niet de guest: deze worden DomU genoemd) hebt draaien (uname -a), dan heb ik een zelfbouw script welke een volledige DomU aanmaakt voor je.

Noot: er is een beperking waar nu hard aan gewerkt wordt: er is nog geen USB virtualisatie, dus je kan een USB poort niet benaderen vanuit een DomU. In de regel heb je daar echter ook geen behoefte aan met een Linux database/web/mail servers....
Laat maar horen als het gelukt is of juist niet: ik probeer wel te helpen.