Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zarafa, postfix i.c.m. telfort  (gelezen 1444 keer)

Offline frankw123

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Zarafa, postfix i.c.m. telfort
« Gepost op: 2010/10/12, 18:32:22 »
Goedenavond,

Ik heb zarafa in combinatie met postfix geinstalleerd op ubuntu server.

Ik heb dit ingesteld met mijn eigen domein naam.

Alles werkte perfect, totdat ik gisteren een error terug kreeg van de smtp server van telfort. Ontvangen lukt wel. Verzenden dus niet.

Dit is de error.

host smtp.telfort.nl[195.241.79.132] said: 550
    Sender verify failed

Nu heb ik met Telfort gebeld en het probleem uitgelegd. Bij telfort zeiden ze het waarschijnlijk er aan lag, dat hun smtp server niet kon verifieren dat mijn email adres wel echt bestond en dit moest aanpassen in mijn configuratie bestand. Voor technische informatie kon ik mailen naar postmaster@telfort.nl

Nu heb ik dat gedaan en onderstaande reactie terug gekregen.

Iemand hier ervaring mee en die weet wat ik moet instellen in postfix om het werken te krijgen?

Alvast bedankt


Hier de mail van telfort:


Uit ervaring weten we dat een groot deel van de gestelde vragen
te beantwoorden is door middel van een standaard antwoord. Een
groot voordeel, voor u, hiervan is dat u niet hoeft te wachten
op een persoonlijk antwoord van ons, maar direct een mogelijk
antwoord op uw vraag ontvangt. Wij raden u dan ook aan om het
onderstaand bericht aandachtig door te lezen.

Wij willen u vriendelijk verzoeken om in alle gevallen de
volledige header van het, door één van onze mailservers,
geweigerde e-mail bericht mee te sturen. Zonder deze gegevens
zijn wij niet in staat uw probleem te behandelen.

 
De ervaring heeft ons geleerd dat veel van de, bij ons gemelde,
problemen betrekking hebben op één van de volgende, door u
zelf, te ondervangen problemen:

-1- U dient zelf zorg te dragen voor de correcte aanmelding van
uw probleem. U kunt dit doen door middel van uw bericht te
zenden aan  postmaster@  {de naam van de
provider.nl/org/net/com}. 
Uw probleem is bijvoorbeeld dat een e-mail niet geaccepteerd
wordt door yahoo.com. In dat geval dient u (een bij voorkeur
engelstalig) bericht te zenden aan postmaster@yahoo.com.

-2a- Tevens wordt gecheckt of het mailadres van de verzendende
partij bestaat.

Als dit niet kan worden vastgesteld, dan wordt het mailbericht
geweigerd, en krijgt de verzender een foutmelding: SENDER
VERIFY CALLOUT FAILED. Telfort controleert of de mailbox
bestaat, door te proberen een e-mail af te leveren bij de
verzendende partij via de null-sender.

Het Sender Address Verification mechanisme maakt een call-out
naar een mailserver die als MX voor het domein van het
verzender-adres vermeldt staat en probeert een SMTP conversatie
op te starten, waarbij gelet wordt op het antwoord op de RCPT
TO met het adres van de zender. Wordt dit geweigerd, dan kan
bijvoorbeeld aangenomen worden dat het adres ongeldig is, en
dat het vervalst is. (Tevens zou een bounce op de email die we
behandelen dus nooit aankomen.) Deze callout wordt tijdens
binnenkomst uitgevoerd, en bij falen, betekent dit dus dat
Telfort geen e-mail aanneemt.

-2b- Daarnaast dient te verzendende partij te beschikken over
een geldig PTR record. Een IP-adres zonder PTR record, of met
een ongeldig PTR record kan geen mail afleveren bij Telfort.

-3- Indien u een e-mail verzendt en u krijgt één van de
volgende meldingen terug, is dit vrijwel altijd te wijten aan
een e-mailadres dat niet meer bestaat of een spelfout in het
e-mailadres. Het betreft de meldingen   (final) RECIPIENT COULD
NOT BE REACHED of USER UNKNOWN.

-4- Sommige providers staan niet toe dat bijlagen
(attachments), die niet aan bepaalde standaards voldoen, worden
meegezonden. Telfort accepteert ieder type attachment.
         
-5- Bij veel providers is het niet mogelijk e-mail berichten te
verzenden als het bericht inclusief bijlages groter is dan 5
MB.

-6-  Mocht u gebruik maken van een zogenaamde 'forward' op uw
e-mailadres dan kunnen wij slechts iets aan een mogelijk
probleem doen als beide e-mailadressen deel uitmaken van een
door ons beheerde mailserver. 

-7- Telfort maakt gebruik van zwarte lijsten op haar inkomende
mailservers.Als een verzendende partij op een zwarte lijst
staat, wordt het mailberichtniet afgeleverd, en krijgt de
verzender een foutmelding terug. De verzendende partij is
verantwoordelijk om ervoor zorg te dragen dat zij van een
blacklist worden afgemeld.


-8- Postmaster beantwoordt enkel vragen die gerelateerd zijn
aan de emailservice die Telfort biedt. Technische,
administratieve of vragen m.b.t. misbruik kunt u stellen aan de
emailadressen die u onderaan aantreft. U zult geen
(persoonlijke) reactie ontvangen als dit soort vragen aan
Postmaster worden gesteld.

-9-

Indien uw Telfort IP-adres is geblacklist, dient u zelf zorg te
dragen voor een delisting. Listing op basis van dynamische
reeksen (zen.spamhaus.org, dul.sorbs.net) maken wij niet
ongedaan, uw IP-adres is dynamisch.

Als het bovenstaande of de informatie waarnaar verwezen wordt
uw vraag niet of niet volledig beantwoordt, dan kunt u uw vraag
voorleggen (met technische gegevens) aan postmasterccc
(apenstaart) telfort (punt) nl

CONTACT

Per email:

Technische vragen:     
http://klantenservice.internet.telfort.nl/

Misbruik meldingen:     abuse@telfort.nl

Administratieve vragen:
http://klantenservice.internet.telfort.nl/


Met vriendelijke groet,

Telfort Postmaster

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
  • Steunpunt: Nee
Re: Zarafa, postfix i.c.m. telfort
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/13, 07:26:51 »
Stuur je de juiste domain naam mee? Heeft jouw lokale server dit ook in z'n /etc/hosts bestand staan? Dit moet namelijk inderdaad overheen komen. Staat de reverse lookup ook goed?

Re: Zarafa, postfix i.c.m. telfort
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/08, 19:32:10 »
Kan het niet zijn dat ze eisen dat je een txt record in je dns aanmaakt ( google spf txt )
Is niet relayen anders een optie ?