Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Helderheidapplet traag in 10.10  (gelezen 871 keer)

Offline culann

• Lid
Helderheidapplet traag in 10.10
« Gepost op: 2010/10/12, 15:26:25 »
Hallo,

Gisteren met volle tevredenheid 10.10 geïnstaleerd op m'n laptop. Tot nu toe draait alles snel en soepel en ook m'n fan staat niet meer constant te blazen, zoals in 10.04 wel het geval was. Echter één ding wil nog niet zoals het zou moeten gaan, namelijk het helderheidapplet, toegevoegd aan het bovenste paneel. Deze is tergend langzaam als ik 'm gebruik, van boven naar beneden scrollen en andersom duurt zo'n ruime 6 seconden, terwijl bij de vorige installaties dit altijd soepel en zonder haperen ging.
Mijn laptop is een HP Compaq 6820s.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen of waar te kijken voor een oplossing?

Alvast bedankt!

Groeten,
culann

Offline culann

• Lid
Re: Helderheidapplet traag in 10.10
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/15, 17:33:13 »
Ik breng mijn probleem nog even naar boven, aangezien ik nog geen oplossing heb kunnen vinden... Bij het scrollen om het scherm te verlichten of te verdonkeren, lijkt het ook net of m'n systeem even bevriest en ik geen andere dingen kan doen op m'n laptop.

Groeten,
culann

Offline Shaddix

• Lid
    • Racing Generation
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/15, 18:32:54 »
de oorzaak hiervan zou kunnen zijn dat de drivers van de grafischekaart niet in orde zijn

Offline culann

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/15, 20:01:13 »
Hmmm... Zou best eens kunnen zijn idd... Maar als ik naar Systeem>Beheer>Extra stuurprogramma's ga, krijg ik na het zoeken naar beschikbare stuurprogramma's de melding: "Er zijn geen niet-vrije stuurprograma's in gebruik op deze computer" Dus hier kom ik ook niet veel verder mee helaas...
In de bijlage heb ik nog m'n hardwarelijst toegevoegd. Misschien dat die nog wat duidelijkheid kan bieden.

Groeten,
culann

Offline culann

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/19, 11:54:52 »
-bump-

Nog steeds geen oplossing gevonden, werk nu maar met de toets combinatie Fn-f7/f8. Werkt wel prima, maar niet zo handig als het applet. Dus als er iemand nog een oplossing weet... Graag...   :D