Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] reservekopiebestanden in dolphin  (gelezen 535 keer)

Offline petervs

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[opgelost] reservekopiebestanden in dolphin
« Gepost op: 2010/10/08, 23:27:40 »
Ik heb in mijn mappen, waar ik regelmatig tekstdocumenten aanmaak, dat er ook reservekopiebestanden staan van plattetekst-documenten, en dat zijn er nogal wat.
Waarom staan ze daar, want ik kan ze gewoon weggooien en gebeurt er niks, dus van mij hoeven ze niet vanzelf te ontstaan, of ze moeten een handige functie hebben waar ik geen benul van heb.

« Laatst bewerkt op: 2010/10/09, 09:58:37 door petervs »
Ubuntu MATE 16.04

Offline Nunslaughter

• Lid
    • timovwb
Re: reservekopiebestanden in dolphin
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/08, 23:36:27 »
Dat zijn inderdaad backup bestanden. In Gedit worden deze aangemaakt telkens als ge een tekstbestand opslaat.

Afzetten kan via Bewerken=>Voorkeuren, tabblad "Editor". Onderaan de optie uitvinken om een reservekopie te maken.

Offline petervs

• Lid
Re: reservekopiebestanden in dolphin
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/09, 09:41:26 »
Oké, en hoe zet je die optie dan uit in kate ?

Simpel dus: kate -> instellingen -> kate instellen -> kiezen voor : openen/opslaan -> tabblad geavanceerd -> vinkje weghalen bij Reserve kopie opslaan bij lokale bestanden.

bedankt nunslaughter, ik zocht naar iets in dolphin, maar het was inderdaad de teksteditor
« Laatst bewerkt op: 2010/10/09, 09:57:54 door petervs »
Ubuntu MATE 16.04