Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost!] Na update geluid weg  (gelezen 1661 keer)

Offline mausje75

• Lid
[Opgelost!] Na update geluid weg
« Gepost op: 2010/10/07, 10:50:26 »
Hallo.

Ik heb Ubuntu 10.4 op m`n laptop ( HP nrc6000 ) draait lekker.
Totdat ik gisteren een update installeerde...nu heb ik geen geluid meer, en wat ook speelt is dat als ik de pc wil afsluiten, hij terug springt naar inloggen. Maw..ik kan niet afsluiten...nu moet ik `m via het indrukken van de uitknop op de laptop uitzetten.

iemand een oplossing?

Alvast bedankt,

Maurice
« Laatst bewerkt op: 2010/10/07, 22:59:58 door mausje75 »

Offline Mikkel

• Lid
Re: Na update geluid weg
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/07, 10:56:41 »
.........wat ook speelt is dat als ik de pc wil afsluiten, hij terug springt naar inloggen.

Hier iemand met hetzelfde probleem. Misschien heb je iets aan de oplossingen die in dat topic worden aangedragen.

Offline mausje75

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/07, 12:41:38 »
ok' dank voor de link. Maar nu het geluid...die vind ik eigenlijk belangrijker. Heb via de alsamixer alles gecontroleerd. Maar nog niks..ook niet via de koptelefoon.
Opstart tune is er ook niet.  En dat allemaal na de standaard update. Want voorheen werkte alles perfect.

Groetjes,

Maurice

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/07, 16:36:08 »
Maar nu het geluid...die vind ik eigenlijk belangrijker.

Heb je de Zoek-functie van het forum al gebruikt? Er worden regelmatig topics gestart over het ontbreken van geluid.
Heb je ook al gecontroleerd of het schuifje van het geluidsicoon (rechts bovenin op het paneel) wel open staat? Dit staat na een schone installatie blijkbaar standaard op 'Dempen', dus wie weet heeft die update 'iets' gedaan waardoor die schuif opnieuw op 'Dempen' is gezet?

Edit: mocht Windows óók op je laptop staan, doet het geluid het daarin dan wel?
« Laatst bewerkt op: 2010/10/07, 16:39:28 door Mikkel »

Offline mausje75

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/07, 17:52:01 »
Ik heb er geen windows op staan!

Het icoontje staat er niet meer...(per ongeluk weggehaald en ik weet niet hoe ik 'm weer terug krijg) maar naast de luidspreker stond --- maar niet op dempen. En volgens het geluidsvenster stond ook alles open.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/07, 21:01:46 »
Het icoontje staat er niet meer...(per ongeluk weggehaald en ik weet niet hoe ik 'm weer terug krijg)

Dat icoon krijg je op de volgende manier terug:
klik met de rechtemuisknop op een lege plek op het Paneel, kies 'Toevoegen aan paneel',  selecteer de meldings-applet en klik op de knop Toevoegen.

Offline mausje75

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/07, 22:59:15 »
Nu heb ik het icoontje weer terug..en het geluid is er weer!! ^-^

Dank je Mikkel!!

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/07, 23:13:48 »
Nu heb ik het icoontje weer terug..en het geluid is er weer!!

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. =D =D =D  Geluid dat het doet omdat er een icoon op het paneel is gezet. ??? Waren alle problemen maar zo makkelijk op te lossen. ;)

Re: [Opgelost!] Na update geluid weg
« Reactie #8 Gepost op: 2010/10/08, 10:16:19 »
Of hij heeft het schuifje open gezet....... =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.