Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST waartoe dient X11/default-display-manager [usr/sbin/gdm]?  (gelezen 698 keer)

Offline izingqondo

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Op Het lijkt te maken te hebben met de installatie van een plug-in in XBMC. Onder X11 staat die file " default-display-manager"  met daarin alleen "usr/sbin/gdm" , die laatste kan ik niet vinden. Weet iemand waartoe  X11/ default-display-manager [usr/sbin/gdm] dient? En indien broodnodig wat ik moet installeren om dat werkend te krijgen?

Edit:
Domme vraag; broodnodig dus en hij staat nu:
# gdm - GNOME Display Manager
#
# The display manager service manages the X servers running on the
# system, providing login and auto-login services

description   "GNOME Display Manager"
author      "William Jon McCann <mccann@jhu.edu>"

start on (filesystem
          and started dbus
          and (graphics-device-added fb0 PRIMARY_DEVICE_FOR_DISPLAY=1
               or drm-device-added card0 PRIMARY_DEVICE_FOR_DISPLAY=1
               or stopped udevtrigger))
stop on runlevel [016]

emits starting-dm

env XORGCONFIG=/etc/X11/xorg.conf

script
    if [ -n "$UPSTART_EVENTS" ]
    then
   [ ! -f /etc/X11/default-display-manager -o "$(cat /etc/X11/default-display-manager 2>/dev/null)" = "/usr/sbin/gdm" ] || { stop; exit 0; }

# Check kernel command-line for inhibitors
   for ARG in $(cat /proc/cmdline)
   do
       case "${ARG}" in
      text|-s|s|S|single)
          plymouth quit || :  # We have the ball here
          exit 0
          ;;
       esac
   done
    fi

if [ -r /etc/default/locale ]; then
   . /etc/default/locale
   export LANG LANGUAGE
    elif [ -r /etc/environment ]; then
   . /etc/environment
   export LANG LANGUAGE
    fi
    export XORGCONFIG

exec gdm-binary $CONFIG_FILE
end script

Klopt dit wel of klopt dit niet?

Izi  
« Laatst bewerkt op: 2010/10/07, 13:17:39 door izingqondo »
All Wless (Longshine router en AP's) PC1 10.04/64; ASRockN68; Dual AMD 64 Athlon(tm) II X2 240; RAM:2048DDR2; ATADiskWD320Gb; Nvidia GeForce 7025 / nForce 630a; Acer 19'' V193HQ - PC2: 10.04/32; Winfast MCP61M2MA vFAB1.0; BIOS Phoenix LTD v6.00 PG; AMD Athl. 64, 3500+; 2GbRAM; 320GbHDD Seagate ATA; RV535; Radeon X1650 Series - PC3 10.04/64 ASUS RS880; AMD Phenom II X4 3,2 Ghz; SDD OCZ-VERTEX2 +HDD

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: waartoe dient X11/default-display-manager [usr/sbin/gdm]?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/07, 00:22:32 »
gdm provides the equivalent of a "login:" prompt for X displays- it
pops up a login window and starts an X session.

It provides all the functionality of xdm, including XDMCP support for
managing remote displays.

The greeting window is written using the GNOME libraries and hence
looks like a GNOME application- even to the extent of supporting
themes! By default, the greeter is run as an unprivileged user for
security.
GDM= Gnome Display Manager.
Heb je Ubuntu is deze automatisch geïnstalleerd, normaal gesproken.. Heb je Kubuntu zal je KDM hebben ook zo voor Xubuntu. XDM.
Of je installeert GDM via Synaptic of je verandert het pad naar de display manager die jij gebruikt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline izingqondo

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: OPGELOST waartoe dient X11/default-display-manager [usr/sbin/gdm]?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/07, 15:46:58 »
Gijsbert, dank je voor het antwoord. Ik had dat al enigszins uitgedokterd. Dit antwoord maakt me wel weer meer duidelijk. Bij mij was GDM verdwenen, kan dat komen door een plug-in installatie van XBCM? Hij was wel degelijk geïnstalleerd. KDM heb ik even geprobeerd, maar daar kan je niet in root inloggen?? Dus weer GDM en alles doetut, vraag me alleen af hoelang, het lijkt me allemaal erg fragiel in elkaar zitten, maar ik ben duidelijk geen expert.

Als in ander Topic ook even neergezet, maar om zoeken te voorkomen:

Na (over)ijverig wroeten:
Hele "threat" gevolgd vanaf etc/X11/default-display-manager (in mijn geval "etc/sbin/gdm"). Waarbij gdm   :-[ staat voor Gnome Display Manager   :rolleyes: . Die bleek dus "verdwenen".
Opstarten in kernel (in mijn geval 2.6.32.25) herstelmodus. Daarna naar root in terminal (laatste optie in rij). Opstarten Xserver door ingeven "startx", kan op meerdere manieren (lees "man -k xserver" en/of "man xserver").
Ik kwam in root in grafische interface, met opgestartte xserver.
Aldaar via synaptic "gdm" geïnstalleerd. Via "Nvidia Settings" juiste resolutie ingesteld, "apply" en daarna "save to x screen".
Uiteraard na gekeken te hebben of laatste current versie aanwezig was.
Herstart,... enne ........... sinds vanochtend 06:30 ........ mag ik niet mopperen.

Hoop dat iemand hiermee geholpen is.  

Izi
« Laatst bewerkt op: 2010/10/07, 15:48:52 door izingqondo »
All Wless (Longshine router en AP's) PC1 10.04/64; ASRockN68; Dual AMD 64 Athlon(tm) II X2 240; RAM:2048DDR2; ATADiskWD320Gb; Nvidia GeForce 7025 / nForce 630a; Acer 19'' V193HQ - PC2: 10.04/32; Winfast MCP61M2MA vFAB1.0; BIOS Phoenix LTD v6.00 PG; AMD Athl. 64, 3500+; 2GbRAM; 320GbHDD Seagate ATA; RV535; Radeon X1650 Series - PC3 10.04/64 ASUS RS880; AMD Phenom II X4 3,2 Ghz; SDD OCZ-VERTEX2 +HDD

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: OPGELOST waartoe dient X11/default-display-manager [usr/sbin/gdm]?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/07, 20:18:13 »
Ik heb XBCM, al een tijdje terug gebruikt, nu niet meer. Maar ik heb nooit problemen gehad met GDM. Het enige wat ik zo kan bedenken is dat er een update geweest is, die het een en ander in de war heeft gebracht, maar dit is alleen een vermoeden. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.