Ik had een keer 1 of andere tar gedownload en geïnstalleerd. Het installeren ging bij mij al niet van een leie dakje. Toen ik het programma eindelijk aan de praat had, werkte het nog niet lekker. Klikken op bepaalde knoppen werkte niet ofzo. Ik herinner het me vaag, maar wat ik zeker weet is dat ik er niet mee uit de voeten kon. Omdat het bij mij om een jaarlijkse indiening ging vond ik het niet nodig hier uren mee te klooien, daarom was ik maar eventjes naar Windows gegaan.
Ik denk dat ze bij de belastingdienst echt te weinig tijd/resources hebben om dit voor alle linuxsystemen goed te laten werken.
Wat dingen waar ik aan denk...
Kreeg je geen foutmeldingen tijdens de installatie? Wat gebeurt er als je het opnieuw installeert...
Ubuntu 8.04 is eingelijk best oud. Heb je de mogelijkheid om het op een nieuwere versie uit te proberen?
Ik had geen problemen met het installeren, en ik heb dat op aanraden van de belastingdienst via een tweede keer installeren nog zorgvuldig gecontroleerd.
Het probleem is dat ze beweren dat het programma bij hun op een standaard Ubuntu 8.04 vlekkeloos draait, en mijn "ervaring" bij hun niet te reproduceren is.
Dat betekent dat mijn systeem minder standaard is dan ik weet, of dat hun systemen minder standaard zijn ingericht dan ze zelf weten (er is immers verschil in gedrag van het programma), of dat ze het helemaal niet getest hebben zoals ze beweren.
In dat laatste geval worden ze opgelicht door de mensen die ervoor betaald zijn om het programma te leveren.
Ik wacht speciaal met de overgang naar nieuwere versies, omdat ze dan zullen zeggen dat ik niet de juiste versie van Ubuntu gebruik.