Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het linux-nl Promotieteam  (gelezen 47886 keer)

jesse2314

• Gast
Re: Het Promotieteam
« Reactie #125 Gepost op: 2010/10/25, 14:20:45 »
Ik ben bang dat de website http://www.linux-nederland.nl/forum/ helaas niet online komt vandaag :'(

Offline akjssdk

• Lid
« Reactie #126 Gepost op: 2010/10/25, 16:07:35 »
Yups.. hopen dat hij vandaag weer online komt ;D. ben bezig met design:P.

ff een vraagje, ben jij ook bezig met de site? Anders werken er 3 mensen door elkaar heen XD

Offline jules--p

• Lid
« Reactie #127 Gepost op: 2010/10/25, 16:25:30 »
Hij is weer online,
Even de back-up installeren.

Offline brent8800

• Lid
« Reactie #128 Gepost op: 2010/10/25, 16:46:43 »
Yups.. hopen dat hij vandaag weer online komt ;D. ben bezig met design:P.

ff een vraagje, ben jij ook bezig met de site? Anders werken er 3 mensen door elkaar heen XD

Ik weet dat je bezig bent xD.. ik was nog niet begonnen. maak jij het maar af anders gaat iedereen idd aan de site bezig:P
Ubuntu 14.04 LTS

jesse2314

• Gast
« Reactie #129 Gepost op: 2010/10/27, 10:51:59 »
Helaas ik kan de website nog steeds niet bereiken.
wanneer komt die website online ???

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #130 Gepost op: 2010/10/27, 12:49:49 »
Een vraag tussendoor:
Waarom willen jullie per se een andere website en forum hebben?
Op dit Ubuntu-NL forum is er al een onderdeel dat speciaal voor het promotieteam is en op de Wiki zouden jullie ook een eigen stekje kunnen maken.

Of willen jullie geen lid zijn van het promotieteam van Ubuntu NL maar iets opzetten voor alle Linux-distro's?
In dat geval: waarom sluiten jullie je niet aan bij al bestaande groepen als de NLLGG of de Linuxclub van de HCC? En er zijn nog wel meer groepen al actief in Nederland die Linux promoten.

Ik heb het idee dat alle Linuxpromotie op deze manier nogal versplintert, en er minder gedaan zou kunnen worden dan wanneer je je aan zou sluiten bij een al bestaande groep.

En nog een andere belangrijke vraag:
Tot nu toe lees ik vooral plannen over een website en forum. Wat zijn jullie van plan om te doen als die af zijn?
Want met alleen een website en forum ben je er nog niet, het echte werk begint daarna pas en daar heb ik jullie nog niet over gehoord.

« Reactie #131 Gepost op: 2010/10/27, 13:17:21 »
Ik wil me hier graag ook weer bij aansluiten.  Het is al meerdere malen aangekaart en benoemd en het antwoord was dat de nieuwe organisatie echt iets heel anders ging doen.

Indien dit laatste echt het geval is, of de initiatiefnemers zich daaraan vast houden, dan lijkt het me ook zinvol om de onderlinge meldingen dan te verplaatsen naar een kanaal buiten Ubuntu-NL. Het initiatief is gemeld, de medestanders zijn gevonden en er is consistent niet de wens gebruik te maken van de infrastructuur van Ubuntu-NL. Legitiem, maar dan wordt het wel tijd voor een slotje. Het forum is immers voor activiteiten van de Ubuntugemeenschap.

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #132 Gepost op: 2010/10/27, 13:29:47 »
En daar heb je groot gelijk in, Jan.
Ik betwijfel overigens of ik nog wel door wil gaan, zo. Ik wilde me inzetten voor de ubuntu-nl gemeenschap, promoten en dat soort dingen.
Het promoten van linux in het algemeen wordt al goed gedaan, door de NLLGG en de linuxclub van de HCC. En, zoals hiervoor al gezegd, als we nu nog een "organisatie" gaan oprichten die linux gaat promoten, gaan we versplinteren... Daar schieten we al helemaal niet veel mee op, denk ik...

« Reactie #133 Gepost op: 2010/10/27, 13:33:46 »
Het is prima als mensen een initiatief ontplooien om linux in Nederland te promoten. En als ze het idee hebben dat dit binnen de bestaande organisaties niet goed gebeurd, en het effectiever is om een speciaal daarop gerichte kleine en daadkrachtige organisatie op te zetten, dan is daar best iets voor te zeggen. Op dit moment is de promotie van Linux namelijk juist behoorlijk versplinterd over de verschillende al bestaande organisaties, en het aansluiten bij één zo'n organisatie heft deze versplintering niet op.

Maar, het lijkt me dan wel belangrijk dat er een poging wordt gedaan om mensen die zich in al bestaande organisaties bezig houden met het promoten van Linux dan te overtuigen dat jullie aanpak in een aparte organisatie iets is om bij aan te sluiten, en om aan mee te doen. In plaats van de versplintering waar Jan over spreekt zou je dan juist het tegenovergestelde kunnen bereiken. Namelijk dat de versplintering die er nu is wat betreft promotie van Linux door de verschillende organisaties wordt opgeheven, en er één overkoepelende onafhankelijke Linux promotie organisatie komt waar andere organisaties voor hun promotiebehoeften terecht kunnen.

Alleen dan zou zo'n organisatie volgens mij echt meerwaarde hebben vergeleken met een nieuwe organisatie die langs de bestaande promotie initiatieven van de verschillende al bestaande organisaties heenwerkt.

« Reactie #134 Gepost op: 2010/10/27, 14:26:23 »
Het is prima als mensen een initiatief ontplooien om linux in Nederland te promoten. En als ze het idee hebben dat dit binnen de bestaande organisaties niet goed gebeurd, en het effectiever is om een speciaal daarop gerichte kleine en daadkrachtige organisatie op te zetten, dan is daar best iets voor te zeggen. Op dit moment is de promotie van Linux namelijk juist behoorlijk versplinterd over de verschillende al bestaande organisaties, en het aansluiten bij één zo'n organisatie heft deze versplintering niet op.

Klopt, maar er blijkt door de nieuw te vormen/reeds gevormde club weinig tot geen zicht te bestaan op de clubs die al bezig zijn en hoe ze daar dan iets aan toe kunnen voegen. HCC Linux is al een fors eind op weg om wat meer 'cement' te voegen tussen de partijen, er is in het afgelopen jaar al meer samenwerking geweest dan in voorgaande jaren.

Daarbij, ik blijf het vreemd vinden dat een vraag 'Hoe gaan we open source software beter onder de aandacht brengen' is verworden tot een nieuw Linux clubje.

Maar je hebt gelijk, iedereen moet vooral 'zijn/haar eigen jeuk krabben'  =D

Offline jules--p

• Lid
Re: Het linux-nl Promotieteam
« Reactie #135 Gepost op: 2010/10/27, 21:04:10 »
Het forum is weer toegankelijk. www.linux-nederland.nl/forum
Ik zet het ook weer op de homepage. Het probleem is dat er wegens een server change alle gegevens verloren zijn en de back-up het ook niet meer doet.

Wij willen het anders aanpakken en hebben een iets ander doel in ogen. Wij zullen ook mensen helpen met hun Linux problemen. En voor bijv. Ubuntu verwijzen we ze door Ubuntu-nl en een steunpunt bij hun in de buurt. We gaan een testen opzetten een blog bijhouden over Linux nieuws etc.

« Reactie #136 Gepost op: 2010/10/28, 06:52:05 »
Wij willen het anders aanpakken en hebben een iets ander doel in ogen. Wij zullen ook mensen helpen met hun Linux problemen. En voor bijv. Ubuntu verwijzen we ze door Ubuntu-nl en een steunpunt bij hun in de buurt. We gaan een testen opzetten een blog bijhouden over Linux nieuws etc.

Prima, het is een vrije (en open) wereld. Ik geloof dat de Britten iets zeggen als 'the proof of the pudding is in the eating' en uiteraard alle succes toegewenst.

« Reactie #137 Gepost op: 2010/10/28, 11:02:38 »
+1 :) Veel succes, en houdt ons hier af en toe op de hoogte, ik ben wel benieuwd naar wat er gaat gebeuren.

jesse2314

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: 2010/10/28, 11:03:46 »
houdt ons hier af en toe op de hoogte, ik ben wel benieuwd naar wat er gaat gebeuren.
Gaan we doen thomas :)

Offline jules--p

• Lid
« Reactie #139 Gepost op: 2010/10/28, 20:37:02 »
Onze slogan is btw.:

Inspire the world with Linux.

« Reactie #140 Gepost op: 2010/10/29, 18:00:13 »
Jan Stedehouder heeft gelijk. Er bestaat een gevaar voor versplintering. Maar aan de andere kant geldt, dat vele mensen
nooit naar een computerbijeenkomst gaan van de HCC of van de NLLGG. Een aantal mensen wil eenvoudig weg niet met loosers (lees: Nerds) geassocieerd worden. Vandaar dat MicroSoft Windows het ook zo goed doet bij bedrijven. Bill heeft veel geld, dus Windows zal wel deugen. Maar de mensen, die beslissen over de aanschaf van software, hebben er de ballen verstand van. En de mensen, die hen aanraden om bepaalde software te kiezen doen dat uit eigen belang. Als It-er ben je wel gek om Linux te adviseren, stel eens voor dat je straks niets meer te doen hebt en op straat komt te staan. Vandaar dat ook vanuit die kant Windows wordt geadviseerd.
Als we meer mensen willen bereiken moeten we naar de mensen toegaan.

Groet,

Zalige Zebra

Offline jules--p

• Lid
« Reactie #141 Gepost op: 2010/10/29, 19:42:47 »
Idd, dat is precies wat wij proberen. Ik heb al iets gedaan in mijn buurt. Een oudere man heeft mij om advies gevraagt voor het leren van de computer. Ik heb gezet: "op een oude fiets moet u het leren" ik heb een oude computer helemaal opgeknapt en ik had nog een mooi tft scherm staan. Heb alles bij hem neergezet en een mooie handleiding gemaakt hoe hij moet beginnen. Ik geef hem 1x in de week "les". Hij vind het geweldig. Over een paar dagen krijgt hij internet. Hij kijkt er geloof ik egt naar uit. En zo krijg je ook mond op mond reclame. En dit is de beste reclame die er is.

jesse2314

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: 2010/11/08, 16:06:04 »
Jules, is de website nou weer uit de lucht ???
http://www.linux-nederland.nl/forum/

jesse2314

• Gast
« Reactie #143 Gepost op: 2010/11/08, 17:04:01 »
Femke98, je hebt helemaal gelijk ik snapte het ook niet helemaal om de promotie op een anderen website te doen.

Offline jules--p

• Lid
« Reactie #144 Gepost op: 2010/11/08, 19:16:27 »
Het is een Linux Promotie team en dat staat dus los van het Ubuntu. + We willen een website waarnaar we kunnen verwijzen. Dat de site uit de lucht is erger ik me ook mateloos aan. Ik zal eens gaan klagen.

Offline brent8800

• Lid
« Reactie #145 Gepost op: 2010/11/08, 20:03:34 »
Het is een Linux Promotie team en dat staat dus los van het Ubuntu. + We willen een website waarnaar we kunnen verwijzen. Dat de site uit de lucht is erger ik me ook mateloos aan. Ik zal eens gaan klagen.

Werd tijd xD... de website ligt er nu al bijna 4 dagen uit  :'( zo heb ik er ook geen zin meer in
Ubuntu 14.04 LTS

jesse2314

• Gast
« Reactie #146 Gepost op: 2010/11/13, 21:40:58 »
http://www.linux-nederland.nl/forum/

Linux nederland is weer offline :'(

Oke mensen we hebben al lang niet meer gehad over de promotie, maar over een website die niet werkt.
Wanneer gaan we weer verder met de promotie ???

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #147 Gepost op: 2010/11/14, 11:17:03 »
Het spijt me verschrikkelijk maar de meerwaarde van dit forum t.b.v het promotie-team ontgaat me totaal.
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

DarkEra

• Gast
« Reactie #148 Gepost op: 2010/11/14, 13:38:10 »
Hmmmm.... en ik maar denken dat het een UBUNTU promotie team zou worden....  :|
Daarbij vind ik dat als het los staat van Ubuntu en Ubuntu NL het niet waardig en eerlijk is dat ze hier de status Promotie Team dragen.

Offline jules--p

• Lid
« Reactie #149 Gepost op: 2010/11/15, 16:47:03 »
De servers van de website zijn nu helemaal op orde. Wat betreft de site. Deze zal zeer binnenkort online komen. Het vergt heel wat werk om een fatsoenlijke eigen gecodeerde site te maken. Er zitten mooie javascripts in verwerkt etc. We zijn er een Drupal theme van aan het maken zodat alles makkenlijk aan te passen is door iedereen. Ik heb een twitter account aangemaakt:

http://twitter.com/linuxnederland

Hier zal ik regelmatig twitteren.
Wat betreft de promotie lijkt het me een goed idee om vrijdag aanstaande weer een vergadering te houden. Roep maar een tijd.