Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het linux-nl Promotieteam  (gelezen 48007 keer)

Offline jules--p

• Lid
Re: Het Promotieteam :P
« Reactie #25 Gepost op: 2010/10/07, 20:00:02 »
ok ;). Ik denk dat ik het via een cms systeem maak. Is wat makkelijker met bij houden en kunnen we bloggen.

Offline brent8800

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2010/10/07, 21:24:30 »
;) .. wanneer is de chat sessie? :evil:
Ubuntu 14.04 LTS

Offline jules--p

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2010/10/08, 15:37:44 »
Ik ben bezig met alles te maken. Vanavond is misschien te vroeg? Mij maakt niks uit maar er moeten ook een paar leden mee chatten :P.

Offline akjssdk

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2010/10/08, 16:18:27 »
Je kunt natuurlijk ook gwn de irc gebruiken, op freenode geloof ik. Dan kan iedereen gwn meedoen.

Verder top initiatief, en hoop der ook zeker bij te zijn vanavond. (als het doorgaat ;)

Offline brent8800

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2010/10/08, 16:22:26 »
Je kunt natuurlijk ook gwn de irc gebruiken, op freenode geloof ik. Dan kan iedereen gwn meedoen.

Verder top initiatief, en hoop der ook zeker bij te zijn vanavond. (als het doorgaat ;)

Jules is nog bezig met alles aan het maken . dus ik denk niet dat het vanavond word ;). @ jules moet je nog een "header hebben?". zo ja wat moet er op komen ;)
Ubuntu 14.04 LTS

Offline jules--p

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2010/10/08, 16:28:45 »
vanavond om 7 uur ? Dan zorg ik dat alles klaar is. Link krijgen jullie straks. ;)

Offline brent8800

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2010/10/08, 16:51:37 »
oke ! Toppie XD
Ubuntu 14.04 LTS

Offline jules--p

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2010/10/08, 17:27:50 »
De banner hoeft niet :$. Zou je een Chat nu button kunnen maken?

Offline jules--p

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2010/10/08, 17:52:28 »
Laat maar heb er al een.

Ik heb even snel een site gemaakt:
www.julespeeters.nl/promotiewerkgroep

Daar staat ook de chat voor vanavond. Ik ben nu nog bezig met de site aan te passen maar hij word naar de vergadering veel beter en ik ga er een hosting pakket voor kopen. (met domein).

Offline brent8800

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2010/10/08, 17:59:03 »
oke toppie.. goed bezig. ik neem aan dat de chat nog moet komen ? of zie ik die gewoon niet .
Ubuntu 14.04 LTS

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #35 Gepost op: 2010/10/08, 18:08:07 »
Ik zie op die website nu "Ubuntu promotie werkgroep". Dus jullie willen een soort groepje binnen ubuntu-nl? Er is al een promotieteam. Verder hebben teams binnen ubuntu-nl eigen wiki's waarop iedereen kan bijdragen en samenwerken. Zie bijvoorbeeld de wiki van het Vertaalteam of het DocumentatieTeam. Daarbij houden wij altijd (chat)meetings op IRC.
Mijn punt is dat jullie van zo'n beetje alle standaarden binnen ubuntu-nl afwijken. Ik zeg dit niet om jullie af te schrikken. Maar als je iets binnen ubuntu-nl wilt doen is dit naar mijn mening raar.

Wat is jullie doel nou precies? Wat dat is me nu een beetje onduidelijk. En als er vragen zijn kun je ze hier gewoon stellen he ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline jules--p

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2010/10/08, 18:10:36 »
Nee eigenlijk niet "binnen" ubuntu-nl. Voor de rest weet ik ook nog niet veel. Daar is de vergadering vanavond voor.

Offline brent8800

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2010/10/08, 18:11:14 »
waar dit topic over gaat is niet het promoten van ubuntu alleen maar de open source in het algemeen. Ik ben het met je eens als ze alleen ubuntu willen promoten kunnen ze ook naar promotie team in ubuntu-nl gaan. Hopen dat piet er vanavond is want die is begonnen met dit onderwerp ;).

Voor de rest verwijs ik je naar het 1e bericht van dit topic.
« Laatst bewerkt op: 2010/10/08, 18:14:02 door brent8800 »
Ubuntu 14.04 LTS

« Reactie #38 Gepost op: 2010/10/08, 18:25:44 »
Ik zal er bij zijn om 7 uur

Verder, wat WIJ willen weten we nog niet, daarvoor zullen we eerst moeten weten wie wij zijn, aangezien ik niet weet wie er allemaal geïnteresseerd is, en we hebben ook nog niet de kans gehad om dit te bespreken, dat het een beetje raar is dat dit op het ubuntu forum gebeurt kan ik begrijpen, maar ik weet zosnel niet een betere plek, maar ik begrijp dat zolang we niets beters hebben het zolang hier in dit topic kan blijven? bovendien wanneer het echt iets word, zal dit alleen maar goed zijn, ook voor ubuntu.

overigens dat het op de site als Ubuntu promotie werkgroep staat wekt natuurlijk nog meer verwarring, maar als je verder leest kom je er achter dat we nog een andere naam gaan bedenken, en daar zal het woord werkgroep in ieder geval als het aan mij ligt zeker niet in voorkomen, en ubuntu liever ook niet, misschien in een afkorting wel
« Laatst bewerkt op: 2010/10/08, 18:28:47 door verschuren.piet »

Offline brent8800

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2010/10/08, 18:34:41 »
oke piet je bent van harte welkom ;) ook de andere mensen die willen.. ik heb 7 tal vragen gemaakt die ik wil bespreken.
« Laatst bewerkt op: 2010/10/08, 18:37:36 door brent8800 »
Ubuntu 14.04 LTS

Offline jules--p

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2010/10/08, 18:39:00 »
Mooi, ja ik wist niks anders te bedenken sorry.

Offline brent8800

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2010/10/08, 18:39:45 »
;) komt goed...
Ubuntu 14.04 LTS

Offline jules--p

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2010/10/08, 18:45:17 »
Hopelijk komen er nog meer XD.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #43 Gepost op: 2010/10/08, 18:48:19 »
Je kunt ook deze chatwidget op je site zetten. Zo kan ook iedereen met een eigen chat programma gebruik maken van de chat. Ik zal er misschien even zijn. Heb vanavond wat andere plannen.

Citaat
<iframe width="98%" scrolling="no" height="450" frameborder="0" src="http://webchat.freenode.net/?channels=%23ubuntu-nl-meeting&amp;server=chat.freenode.net&amp;nick=Guest&amp;" class="chatframe"></iframe>
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline brent8800

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2010/10/08, 18:51:17 »
jules je mag de chat er wel op gaan zetten ;). :P
Ubuntu 14.04 LTS

« Reactie #45 Gepost op: 2010/10/08, 19:00:41 »
Ah, oke, ik zat me ook al af te vragen hoe het werkte, ik had al op login en register geklikt, maar dan komen er allemaal vragen of ik webruimte wil kopen enzo, dus dat is het ook niet ;)

Offline jules--p

• Lid
« Reactie #46 Gepost op: 2010/10/08, 19:04:07 »
http://ubuntupromotiewerkgroep.gixawchat.com/

de site doet raar dus vanaf daar moet het nu :S.

Offline atex

• Lid
    • Stichting SoftwareConsulent.nl
« Reactie #47 Gepost op: 2010/10/09, 10:50:06 »
Een paar dingen; promotie maken voor Open Source Software of te wel aan de man brengen is geen gemakkelijke job; je loopt tegen muren aan van onbegrip e.d. Maar goed daar willen wij als Stichting SoftwareConsulent.nl nog wat aan gaan doen. Wij zeggen ook niet tegen de nieuwe gebruikers dat het Open Source is, we vertellen dat het een goed product is en daar zit je win-win punt, programma is goed en daar is de kous even mee af.

Promotie doen kan je het beste op een manier worden gedaan bij de eindgebruikers, dus niet op T-Dose of zo, want die weten donders goed wat Open Source is... :P

Gemeente Schoten in België is een mooi voorbeeld hoe zou moeten gebeuren, ze organiseerde gewoon een doe dag in 2009, er stonden een stuk of 20 pc's met diverse linux systemen te draaien gesponsord door de lokale handel. Er werd lokaal en internationaal veel tamtam aan besteed en het was een geslaagde dag.

Ik wil hiermee zeggen, zorg ervoor dat de eindgebruiker het product gaat leren kennen en overstapt, voorbeeld; iemand heeft bij ons een Ubuntu cd besteld en is daar zo blij mee dat hij iedereen in zijn omgeving ermee "besmet" like a Virus! Dat zien wij terug in o.a. de mailtjes en belletjes van hem en de vele zendingen richting hetzelfde postcode gebied..... :D

We zijn bereid om hierin mee te denken en te werken; echter is het financiële plaatje bij ons een probleem, de bodem van de kas is in zicht namelijk..... dus geen gelden beschikbaar voor dit soort zaken en dat is gelijk ook het probleem; je moet middelen hebben om promotie te kunnen doen en dat is een groot punt van aandacht!

Ik hoor het wel,

gr,

Alex
Ubuntu 12.04, Linux Mint en W7 Twitter: alextexel of softwaretexel

Offline brent8800

• Lid
« Reactie #48 Gepost op: 2010/10/09, 11:03:42 »
ahh fijn dat de stichting softwareconsulent.nl Hier ook aanwezig is. Het zal in het begin inderdaad wel lastig worden. maar wij gaan er alles aan doen om de stichting zo goed mogelijk te laten draaien. De punten die je zojuist hebt opgeschreven kunnen wij weer gebruiken om de stichting goed te kunnen laten draaien.

alvast bedankt,
Ubuntu 14.04 LTS

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #49 Gepost op: 2010/10/09, 13:45:48 »
Volgens mij heb ik de meeting gemist  :-[
Is der iets nuttigs gebeurd aldaar?