Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] kan lucid niet opstarten  (gelezen 799 keer)

[opgelost] kan lucid niet opstarten
« Gepost op: 2010/10/01, 10:12:20 »
Beste mensen,

Op een ouwe toshiba Satalite laptop van me is de accu aardig verrot. Maar omdat ik alleen op netstroom gebruik, werkte deze onder Karmic prima. Bij Lucid draaide alles prima op de cd en ook de installatie verloopt vlekkeloos, bij het opstarten loopt hij steeds weer vast bij de battery check. Nu heb ik er op zich naar tevredenheid Karmic op staan, maar omdat de support voor Karmic af gaat lopen wilde ik graag door naar lucid of Meerkat straks. Kan ik op de een of andere manier de battery check passeren? Ik heb het ook zonder accu geprobeerd, maar geeft het zelfde effect. Ik krijg niet echt een foutmelding hij blijft er gewoon uren op hangen.... Ik kan natuurlijk een nieuwe accu aanschaffen maar die zijn nogal aan de prijs en dit oude beestje gebruik ik alleen op netstroom. Weet er iemand raad?



« Laatst bewerkt op: 2010/10/07, 22:03:36 door weiland »
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline joop905

  • Lid
Re: kan lucid niet opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/01, 15:57:47 »
Hier hetzelfde probleem met een verrotte accu 
(HP 840C ) Als ik mijn HP opstart dan moet ik eerst f1 indrukken anders start ie niet verder op


GrJ

Re: kan lucid niet opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/01, 23:29:22 »
OK, thanks voor de reactie, is natuurlijk de vraag of dat bij alle laptops zou werken... die F1 is natuurlijk een prima oplossing...

www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: kan lucid niet opstarten
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/02, 22:22:55 »
Joepie,

Net de releas candidate van Maverick Meerkat gedownload en die start wel perfect op!

www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline joop905

  • Lid
Re: kan lucid niet opstarten
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/02, 22:35:20 »
Mooi dat het opgelost is.
Zet even bij de titel: (Opgelost). zie ook hier:
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,37125.0.html

Grj.