Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Case-fan snelheid  (gelezen 1075 keer)

Bartbes

• Gast
Case-fan snelheid
« Gepost op: 2006/12/22, 12:36:32 »
Ik weet niet of ik hiervoor op een linux forum moet zijn, maar waar dan? (ik gebruik wel linux ja)

Ik heb laatst zelf een computer gebouwd en een casefan in min moederbord geprikt, ik dacht dat je in de BIOS in zou kunnen stellen hoe hard hij ging, dit kan echter niet. Is er een andere manier hiervoor?

Piet

• Gast
Case-fan snelheid
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/29, 00:38:04 »
Heb zelf niet geprobeerd de snelheid aan te passen, het uitlezen van de huidige snelheden werkt iig wel goed.
Klikie
(sowieso heel nuttige wiki imho --> bookmarken ;))

palahubog

• Gast
Case-fan snelheid
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/31, 08:52:46 »
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=TLZS10&showTechData=true

Kijk 's op dit linkie Bartbes.

Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Bartbes

• Gast
Case-fan snelheid
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/31, 12:05:20 »
Toevallig heb ik de fan ook bij alternate gekocht, alleen is ridderkerk niet al te dichtbij..
Maar dat verminderd de snelheid altijd, ik zocht meer naar een functie als mijn bios heeft voor de cpu-fan namelijk dat ie harder of zachter gaat afhankelijk van de temperatuur

Ik zal wel even de stappen van piet proberen, al gebruik ik dan het artikel voor Dapper, want ik heb nog niet ge-upgrade.

Bartbes

• Gast
Case-fan snelheid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/08, 15:44:36 »
Sorry dat ik hem moet bump-en, maar ik heb het echt nodig, soms moet mijn pc 's nachts doorwerken, en vandaag heb ik me door die fan moeten ziekmelden (ik ben scholier, dus zo erg is dat niet). Ik heb de stappen op de ubuntuguide gevolgd, het werkt allemaal met het lm-sensors pakket, BEHALVE pwmconfig. Is er nog een andere manier hiervoor?