Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen geluid bij schone installatie 10.4 op laptop  (gelezen 1056 keer)

Offline henzo

• Lid
geen geluid bij schone installatie 10.4 op laptop
« Gepost op: 2010/09/30, 10:25:32 »
ik heb een laptop compaq press gekocht, windows 7 eraf gegooid en 10.4 geinstalleerd. bij het afspelen van een dvd krijg echter geen geluid. wat te doen. ik werk al sinds warty warthog 4.10 met ubuntu

Offline Mikkel

• Lid
Re: geen geluid bij schone installatie 10.4 op laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/30, 20:21:35 »
10.04 heeft de (merkwaardige) standaard instelling dat het geluidsvolume op 'Gedempt' staat. Heb je al bij het geluidsicoon op het bovenste paneel gecontroleerd of het schuifje daar naar rechts geschoven staat?

« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/30, 20:34:14 »
Ofwel Systeem->Voorkeuren->Geluid

Werd hardware gevonden? Zo nee, kijk dan eens in de logging-files (Systeem->Beheer->LogBoekweergave)

Ook altijd te controleren: Staat het geluiddevice enabled in de bios?

Offline henzo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/01, 12:30:58 »
geluid deed het wel onder Windows 7. maar er is een goede link gezet na mijn melding, wat te doen na de installatie, en ik ga daar eerst maar even mee verder. tot nu toe heb ik bij elke installatie de zaak wel aan de praat gekregen. Verder doet alles het weer prima. :D lang leve ubuntu linux.