Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Optimaliseren Netbook remix werkt niet, killall gnome-panel  (gelezen 974 keer)

Offline rikoos

• Lid
Optimaliseren Netbook remix werkt niet, killall gnome-panel
« Gepost op: 2010/09/29, 13:25:26 »
Hallo,

Eindelijk na lang dubben heb ik Ubuntu remix op mijn netbook gezet en ik heb er geen spijt van. Eind jaren 90 ben ik met Unix/Linux begonnen (werk in de IT) maar voor mij dekstop kon het me niet echt raken. Nu de laatste Ubuntu versie in gebruik is wil ik niet meer terug :)

Toch kom ik er niet uit om hem helemaal te tweaken naar mijn wensen en hopelijk kan iemand mij hier helpen?

Ik heb de volgende http://maketecheasier.com/13-ways-to-customize-ubuntu-netbook-remix-for-better-usability/2010/02/07 gebruikt om wat zaken strakker te zetten. Nu wilde ik namebar installeren. Dit gaat prima echter geven ze hierna aan dat je gnome-panel moet killen met het commando: killall gnome-panel.

Als ik dit doe dan verdwijnt de topbar voor een paar seconden en hierna staart hij gewoon weer op. Hij zit dus in een loop ergens die hem steeds opstart als hij niet draait.

Er staat letterlijk : "Now right click on the top panel and select “Add to Panel”. Scroll down until you see Namebar Applet. Add it to the panel." Deze optie krijg ik dus niet omdat de panel gelijk weer opstart :(

Ik heb dus de laatste versie van de Ubuntu Netbook Edition distributie!!!

Wie helpt mij zodat ik deze namebar goed kan installeren?

Re: Optimaliseren Netbook remix werkt niet, killall gnome-panel
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/29, 21:52:01 »
Als je een momentje hebt, pak ik mijn netboekje even en kijk ik even wat er bij mij gebeurt. Ik heb het idee dat gnome-panel-data ook een kill signaal moet hebben. Tot zo.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/29, 23:57:31 »
Nou dat is wel een apart verhaal.
In het inlog scherm kan ik kiezen bij sessies voor Gnome, Gnome veilige modes,KDE, Ubuntu Netbook Editon, Ubuntu Netbook Edition 2D en xterm.
De laatste heb ik niet uitgeprobeerd. Ik heb de deb gedownload en geïnstalleerd via de Ubuntu Netbook Edition. Toen heb ik maar voor de zekerheid sudo voor het commando killall gnome-panel gezet, omdat je in het systeem ingrijpt. Ik heb ook dit nog uitgevoerd daarna, staat op de site
(You have to remove the window picker applet from the panel to achieve the full effect of the namebar) Ik kon voor de installatie en na de installatie niet op de gebruikelijke wijze de applet toevoegen via een rechtsklik van de muis op het paneel. Wel was de window picker applet weg.
Hierna heb ik de Gnome sessie uitgevoerd, de applet toegevoegd, kon hier wel. En daarna de Ubuntu Netbook Edition 2D sessie geopend, ook daar werkte de NameBar. Wat de reden is dat deze niet opstart in Ubuntu Netbook Editon heb ik nog niet kunnen achter halen. Maar misschien dat jij wel de Name Bar kan toevoegen op het paneel.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline rikoos

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/01, 13:54:40 »
Hey... Apart he? Dit had ik dus ook :(

Hij werkt dus in alle mogelijke shells behalve de Ubuntu Netbook Editon. Alle zaken die ik kan vinden op het net gaan over oudere versies (tenminste lijkt zo). Dan maar weer verder zoeken ...

Bedankt voor de moeite en als je wat vindt hou ik me aanbevolen.. ;)