Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xbox 360 verbinding laten maken via Ubuntu  (gelezen 1086 keer)

Offline IronRain

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Xbox 360 verbinding laten maken via Ubuntu
« Gepost op: 2010/09/27, 21:46:01 »
Hallo allemaal.

Ik ben Windows nu echt zat en heb op mijn desktop nu volledig Ubuntu staan.
Normaal maakte mijn Xbox 360 altijd verbinding met Xbox live via Windows XP (SP3).

Kan dit ook in Ubuntu, zoja, hoe?

normaal had ik op mijn Xbox ingesteld dat hij alle verbindingen automatisch door kreeg. Ik had een netwerk brug in Windows en dan kreeg ik de volgende gegevens op mijn Xbox:

IP: 192.168.1.100
Subnet Mask: 255.255.255.0
gate way: 192.168.1.1

Primairy DNS: 217.149.196.6
secondary: 217.149.192.6

Ik heb al opgezocht wat het IP adres van mijn computer nu is, en dat is 192.168.1.103. Ik heb in de router de juiste poorten opengezet op dit IP adres.

Kan iemand mij verder helpen?

Derk

Offline Buzzin

• Lid
Re: Xbox 360 verbinding laten maken via Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/04, 13:14:14 »
Even voor mijn informatie: moet de xbox perse via je computer werken of is er een gewoon netwerk?
Want als er een 'normaal' netwerk is, zou het makkelijker zijn om je xbox rechtstreeks het net op te laten lijkt me...
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer

Offline IronRain

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/05, 11:53:41 »
er is wel een gewoon netwerk, alleen de router staat op de begaande grond in een meterkast. Ik zit op de 1e etage. Dat is niet echt handig... ;)

Offline Buzzin

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/05, 12:32:06 »
Eh...dan zet je een goedkope switch er tussen? scheelt weer een hoop gedoe op je pc.
(zit je pc wel bekabelt aangesloten op de router?)
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer

Offline IronRain

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/05, 20:26:08 »
nee allemaal draadloos (op de xbox na).

een switch zou kunnen, maar ik wou weten of het anders kon ;)

Bedankt :)