Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zoekfunctie in Nautilus werkt niet goed meer.  (gelezen 879 keer)

Offline Willy4

• Lid
Zoekfunctie in Nautilus werkt niet goed meer.
« Gepost op: 2010/09/27, 21:33:14 »
Ik heb van de week via Synaptic wat extra plugins e.d. voor Nautilus geïnstalleerd. Ik weet niet waar het fout ging, maar sindsdien werkt de zoekfunctie niet goed meer. Ik kan alleen zoeken in de home-map en dan nog alleen in de niet verborgen bestanden. Maar als ik binnen een specifieke map binnen de home-map probeer te zoeken dan krijg ik bestanden van volstrekt willekeurige locaties op mijn pc. Ik heb Catfish geïnstalleerd om de laatste twee weken tot Maverick te overbruggen (dan doe ik toch een nieuwe installatie), maar vind die toch dusdanig minder handig dan gewoon kunnen zoeken in Nautilus dat ik de vraag toch maar hier neerleg. Mogelijk is het vrij simpel op te lossen.
Ik heb al rondgegoogled en naar aanleiding daarvan Nautilus al eens helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft niet mogen baten.
Iemand hier misschien ideeën?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet, Willy
« Laatst bewerkt op: 2010/09/28, 01:13:10 door Willy2 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Zoekfunctie in Nautilus werkt niet goed meer.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/28, 06:27:52 »
Ik heb van de week via Synaptic wat extra plugins e.d. voor Nautilus geïnstalleerd. Ik weet niet waar het fout ging, maar sindsdien werkt de zoekfunctie niet goed meer. Ik kan alleen zoeken in de home-map en dan nog alleen in de niet verborgen bestanden. Maar als ik binnen een specifieke map binnen de home-map probeer te zoeken dan krijg ik bestanden van volstrekt willekeurige locaties op mijn pc. Ik heb Catfish geïnstalleerd om de laatste twee weken tot Maverick te overbruggen (dan doe ik toch een nieuwe installatie), maar vind die toch dusdanig minder handig dan gewoon kunnen zoeken in Nautilus dat ik de vraag toch maar hier neerleg. Mogelijk is het vrij simpel op te lossen.
Ik heb al rondgegoogled en naar aanleiding daarvan Nautilus al eens helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft niet mogen baten.
Iemand hier misschien ideeën?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet, Willy

Als je al die extra plug-ins nu es verwijderd, doet de zoekfunctie het dan wel weer?
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
Linux user number 515471
----------------------

Offline Willy4

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/28, 15:04:12 »
Als je al die extra plug-ins nu es verwijderd, doet de zoekfunctie het dan wel weer?
Dat had ik reeds gedaan, maar helaas. Misschien dat er ergens een bestandje is blijven plakken.
Hoe dan ook, ik heb Maverick in een partitie ernaast gezet en voor zover ik het kan zien, doet die het prima voorlopig.
Laat ik Lucid er gewoon naast staan want buiten dat rare Nautilusprobleempje, doe ie het uitstekend.
Geen oplossing, maar ik kan er mee leven. ;)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/28, 16:43:58 »
Doe dan es dit:

Locaties > Persoonlijke map
Klik op Ctrl+H
Zoek een map genaamd .nautilus
Kijk es wat daar onder staat

Bij mij is die map leeg, als er wat bij jou staat, verwijder dat allemaal en kijk wat nautilus dan doet.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
Linux user number 515471
----------------------

Offline Willy4

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/28, 18:43:46 »
De map .nautilus is bij mij ook leeg.
Ik heb even in Synaptic gekeken welke bestanden nu nog geïnstalleerd staan en dat zijn:
libnautilus-extension1
nautilus
nautilus-data
nautilus-gksu
nautilus-wallpaper
Kun je daar iets mee?