Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Jono Bacon: makkelijker bijdragen aan Ubuntu  (gelezen 2036 keer)


jesse2314

  • Gast
Re: Jono Bacon: makkelijker bijdragen aan Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/26, 12:46:19 »
Mooi verhaal :)

Re: Jono Bacon: makkelijker bijdragen aan Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/26, 13:03:52 »
Ik zie dat er voor de community wat vragen liggen. Zo wordt https://wiki.ubuntu.com/CommunityReview/Sep2010/Beginner  hier het volgende gevraagd:
Within this part of the community, look at which community members are new (such as new MOTUs in the Packager assessment or those newly participating in LoCo teams in the Advocacy assessment) and pick five community members to answer the following questions on this page. They should include their answers below.

Het zijn goede vragen en ik zou graag willen dat deze werden opgepakt. Want ja, we hebben allemaal baat bij het verbeteren van de kansen op deelname bij Ubuntu.
Komt het in het team aan de orde en horen we er nog wat van?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: Jono Bacon: makkelijker bijdragen aan Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/26, 17:00:30 »
@laaque: Ik weet niet of dit iets voor het team is. Misschien voor het internationaliseringsteam (Sense Hofstede), maar ik weet niet of wij er iets mee moeten doen?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Jono Bacon: makkelijker bijdragen aan Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/26, 18:33:27 »
http://www.jonobacon.org/2010/09/23/taking-a-step-back-with-fresh-eyes/

Stukken beter :) Het gaat steeds beter met Ubuntu :)
Beter? Nee, daar gaat het artikel niet over, integendeel, het gaat niet overal zo goed. Sommige lokale initiatieven groeien niet mee met de groei van Ubuntu:

Citaat
Many communities never face the issues of scale because they stay to a comfortable manageable size, and that suits everyone just fine.

Ik weet niet of dit iets voor het team is. Misschien voor het internationaliseringsteam (Sense Hofstede), maar ik weet niet of wij er iets mee moeten doen?
Het is toch ook gericht aan de lokale teams?
« Laatst bewerkt op: 2010/09/27, 08:28:49 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Jono Bacon: makkelijker bijdragen aan Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/26, 22:45:57 »
@laaque: Ik weet niet of dit iets voor het team is. Misschien voor het internationaliseringsteam (Sense Hofstede), maar ik weet niet of wij er iets mee moeten doen?

Volgens mij wel. Er wordt nl. gevraagd 5 beginners te selecteren en hen die vragenlijst in te laten vullen.
Dus ja, ik wil dat selecteren wel doen, maar het lijkt me meer een taak van het team. Er zijn meer vragenlijsten nl dan alleen die van de beginners.
Het is interessant en, hebben ze een goed overzicht, dan kunnen zaken ook weer verbeterd worden want we zijn er nog lang niet, zo we er ooit al zullen zijn.

Ik snap trouwens niet waarom de lokale teams niet direct worden aangeschreven.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: Jono Bacon: makkelijker bijdragen aan Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/26, 22:58:49 »
@Cees: Wel beter. Ik doelde op het feit dat ik zijn aanpak stukken beter vind, dus dat het beter gaat.
@laaque: Ik gooi het in het team.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Jono Bacon: makkelijker bijdragen aan Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/26, 23:06:00 »
Dus ja, ik wil dat selecteren wel doen, maar het lijkt me meer een taak van het team. Er zijn meer vragenlijsten nl dan alleen die van de beginners.
Over welk team heb je het dan? Volgens mij ben je welkom als je hieraan wil meehelpen.

Het is interessant en, hebben ze een goed overzicht, dan kunnen zaken ook weer verbeterd worden want we zijn er nog lang niet, zo we er ooit al zullen zijn.
Het overzicht lijkt mij ook voor gebruik binnen Ubuntu-NL heel nuttig. Er is volgens mij heel veel te verbeteren op dit vlak.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Jono Bacon: makkelijker bijdragen aan Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/27, 02:03:54 »
Kickje van het topic naar het Ubuntu NL gedeelte.
Daar past het toch beter dan in Offtopic.

On topic: Ik vind het een goed idee om eens te kijken hoe makkelijk het is om mee te werken aan Ubuntu.
Zeker het internationale gebeuren is erg groot en het is niet altijd even makkelijk te vinden hoe je zelf mee kan doen.

Re: Jono Bacon: makkelijker bijdragen aan Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2010/09/27, 10:14:19 »
Dus ja, ik wil dat selecteren wel doen, maar het lijkt me meer een taak van het team.

Wat mij betreft ben je ook welkom om dit te organiseren, je ziet er duidelijk het belang van in. Vrijwilligerswerk en motivatie gaan nu eenmaal goed samen. :) Als het nodig is dat je er teamlid voor wordt, dan is dat volgens mij zo te regelen. ;)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Jono Bacon: makkelijker bijdragen aan Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2010/09/27, 10:39:29 »
Stukken beter :) Het gaat steeds beter met Ubuntu :)
Beter? Nee, daar gaat het artikel niet over, integendeel, het gaat niet overal zo goed. Sommige lokale initiatieven groeien niet mee met de groei van Ubuntu:

Citaat
Many communities never face the issues of scale because they stay to a comfortable manageable size, and that suits everyone just fine.
Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat de auteur het heeft hier over communities in het algemeen. Ik citeer ook even het 2e zinnetje dat jij hebt weggelaten.

Citaat
The same happens with communities. Well, some communities. Many communities never face the issues of scale because they stay to a comfortable manageable size, and that suits everyone just fine. Unfortunately, this is not the case with Ubuntu. We are big, and I think our size is causing the seams to split open a little.


Verder ben ik wel bereid die vragen in te vullen. Ik ben namelijk vrij recent mee gaan doen bij Vertalen en Documentatie.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!