Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2.6.32-24-generic opstarten lukt niet  (gelezen 466 keer)

rutgerth

• Gast
2.6.32-24-generic opstarten lukt niet
« Gepost op: 2010/09/25, 12:23:20 »
Hallo,
Ik heb Ubuntu net geïnstalleerd, weet nog niet zo goed hoe alles werkt.
De Rythmbox gaf aan dat ik plugins moest installeren, wat vervolgens niet lukte. Ik moest handmatig een commando met sudo dpkg en nog iets uitvoeren, wat ik heb gedaan in de terminal. Na installeren is de boel vastgelopen en bij herstarten van 2.6.32-24-generic kwam er een inlogscherm met zwarte achtergrond, waar ik mijn wachtwoord niet kon intypen en dus niet kan inloggen. 2.6.32-21-generic werkt nog wel gewoon. Kan dit ermee te maken hebben dat sudo nog is geactiveerd?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Offline Progger

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: 2.6.32-24-generic opstarten lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/25, 16:37:43 »
Vooreerst welkom hier,

Citaat
Na installeren is de boel vastgelopen en bij herstarten van 2.6.32-24-generic kwam er een inlogscherm met zwarte achtergrond, waar ik mijn wachtwoord niet kon intypen

Bij het intypen van je wachtwoord in een terminal/Console zie je niets, zelfs geen "sterretjes", dus moet je gewoon je wachtwoord "blind" intypen en daarna gewoon op enter drukken. Dit is zo geconstrueerd omwille van de veiligheid in Linux, zo kan er niemand stiekem over je schouder meekijken om je wachtwoord te weten te komen, vandaar dat je in een Linux systeem niets ziet en je dus "blind" moet typen. Succes
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline heir4c

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: 2.6.32-24-generic opstarten lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/25, 18:47:26 »
Je zal dan waarschijnlijk in het 'zwarte' scherm blijven. Na het inloggen tik je:
startxDan zou je door moeten starten naar het bureaublad.

Als het niet gaat start dan op in de recovery mode en selecteer in het menu dat je dan te zien krijgt: rootshell met internet verbinding.
Daar tik je dan:
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade