Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Automatisch verbinden Auto eth0 werkt niet  (gelezen 1667 keer)

Offline 10o

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Automatisch verbinden Auto eth0 werkt niet
« Gepost op: 2010/09/20, 20:03:59 »
Auto eth0, de bedrade verbinding, verbindt niet meer automatisch bij het opstarten. Tenzij ik afmeld en weer aanmeld of wanneer ik klik op het meldingsballontje waarin aangegeven wordt dat er eventueel wired verbindingen beschikbaar zijn.

Hoe kan ik mijn internet weer meteen automatisch laten verbinden? Het vinkje staat natuurlijk al aan...  ;)
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Offline Buzzin

• Lid
Re: Automatisch verbinden Auto eth0 werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/22, 15:50:45 »
Ik weet niet zeker of de instellingen bij jou ook worden bijgehouden in /etc/network/interfaces, maar daar moet dus ook dit regeltje in staan:
auto eth0
Als het bestand leeg is moet je er verder niet aankomen, dan beheerd blijkbaar een andere manager de instellingen.

Wel kun je altijd even je logfiles nalopen om te kijken welke meldingen er langs komen.
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
Debian/Devuan, KDE & Vivaldi addict, RedHat Engineer

Offline 10o

• Lid
Re: Automatisch verbinden Auto eth0 werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/22, 16:09:14 »
Inhoud /etc/network/interfaces:
auto lo
iface lo inet loopback

Inmiddels werk ik nu een paar dagen met 10.10 beta, zonder dit probleem.
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)