Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Broadcom bcm4318 aan de praat krijgen  (gelezen 1329 keer)

[opgelost] Broadcom bcm4318 aan de praat krijgen
« Gepost op: 2010/09/18, 21:52:13 »
Korte vraag, hoe krijg ik bovenstaand apparaat aan de praat op een laptop die alleen draadloos internet tot zijn beschikking heeft? Het lukt me nu uiteraard niet om de restricted drivers te installeren :P
Ik heb de volgende hulpmiddelen:
Ik heb een telefoon (samsung omnia b7610) die via wifi op internet kan, maar het lukt me niet die verbinding te delen met de laptop. Tevens heb ik een 2e laptop, waarmee ik eventueel bestanden kan downloaden. Of is het mogelijk deze laptop als bridge te gebruiken?

mvg
« Laatst bewerkt op: 2010/09/19, 12:04:25 door kebabfish »
Op de chat te vinden als debiantux

Offline ivo

  • Lid
Re: Broadcom bcm4318 aan de praat krijgen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/18, 22:37:06 »
Zoek op dit forum naar

        bcm4

en je zult e.e.a. vinden om dit op te lossen.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline walterav

  • Lid
Re: Broadcom bcm4318 aan de praat krijgen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/19, 10:10:47 »
Probeer eerst met een bekabelde internet verbinding de B43firmware te laden via Hardware/Drivers dat is zo veel makkelijker dan apart de bestanden gaan downloaden. Het is namelijk een package, die zelf weer ergens anders firmware van gaat downloaden... en dat in een mapje plaatst.

Re: Broadcom bcm4318 aan de praat krijgen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/19, 12:03:17 »
Probeer eerst met een bekabelde internet verbinding de B43firmware te laden via Hardware/Drivers dat is zo veel makkelijker dan apart de bestanden gaan downloaden. Het is namelijk een package, die zelf weer ergens anders firmware van gaat downloaden... en dat in een mapje plaatst.

Dat zou ik normaal ook doen, echter heb ik geen bekabeld internet tot mijn beschikking. Maarrrr, ik heb een alternatieve oplossing gevonden. Door middel van een bridge op de ene laptop (die wel met wifi internet heeft) heb ik het internet via een kabel kunnen delen met de "probleem"laptop, waar ik nu dus probleemloos de drivers kan downloaden :) Dus opgelost!
Op de chat te vinden als debiantux