Hallo,
Toch maar als "nieuw" Topic aangemaakt.
Hoort bij:
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/10-04-start-niet-na-upgrade-aanbevolen-nvidia-driver/msg632213/#msg632213

Wat ik heel graag zou willen weten: maak ik er een puinhoop van als ik Vesa en Nouveau compleet verwijder, via Terminal (vraag: of kan dat ook met Synaptic via Live USB stick. Want volledig verwijderen heb ik nog niet gedaan, Dan neem ik voorlopig Nvidia Currrent als driver, of doet dan helemaal niets het meer? Via welke grafische interface dan ook kom ik er niet in.
Daar zou ik graag antwoord op hebben.Dank!!
Izi

Dit hieronder heeft aan hoe de laatste post in de vorige topic is, ter info hier nu dus:
Een aantal maanden niet echt last gehad, wel soms niet in 1 keer opstarten, maar na een reboot deed alles het weer. Verder is er niet veel veranderd, er is net een kernelupdate geweest, maar of dat het is?
Twee dagen geleden 's avonds uitgezet, en 's ochtends niet aan te krijgen, helemaal niets. Wat betreft beeld dan. Ook de recoverymode werkt niet. Alles wat ik vorige keer heb gedaan, opnieuw uitgevoerd, helpt niet.
Er zijn een paar rare zaken vind ik:
- De Nvidia die ik draaide op aanraden toen van Shinger is verdwenen, alleen nog de common-map
- De toen verwijderde Video Nouveau staat er weer!! Heb ik niet gedaan.....
Er gebeurde dus op het scherm helemaal niets. Nu met behulp van een Live-USB kan ik er weer in, maar:
- Ik heb de Video Nouveau weer verwijderd
- De Veza is er afgegooid
- Current Nvidia erop
- Dan draait alles, maar zodra ik reboot is alles weer zoals het was, er weer op of er weer af dus
Dan heb ik naar de Grub gekeken, die haperde vorige keer ook, ik heb de 1.98 1Ubuntu7
- In terminal werkt vanaf de USB-stick "sudo mount/dev/sda1/mnt" niet
- Zo ook daarna; sudo grub-install /dev/sda --root-directory=/mnt" zegt: "commando niet bekend"
Wat gebeurt er: aanzetten, even wachten, beeld verkleurt even, ook zonder toetsen te gebruiken zie ik daarna Grub even en kan ik een kernel kiezen (de nieuwste), dan weer even zwar beeld, dan flits er een oranje ubuntukleur langs en dan stopt de boel, knipperend in root (in zwart)

, en kan ik dus inloggen. Maar niet grafisch dus, op geen enkele wijze. Dames en heren, alvast dank voor het breken van het hoofd!
Nog een belangrijke zaak wellicht; er werd voorgesteld bij een update, kernel 2.6.32.21 te laten verwijderen, die is dus niet meer, kan het daar aan liggen? Al wordt op de live-stick wel via die kernel opgestart toch? Voor de zekerheid: de stick is gemaakt op 14 sept.
izi
15 sept: 17:35 uur ongeveer
Een "update" ; wanneer ik opstart vanaf de usb-stick, dan loopt alles als gewenst p die wijze. Wanneer ik de usb-stick niet verwijder, maar reboot, dan doet de pc hetzelfde als wanneer hij van de hdd zou opstarten, als boven beschreven dus.
Op dit moment zie ik dat ik via de grafische kant niet meer in de directories kan via Nautilus, ook de icons blijken leeg. Dat komt waarschijnlijk doordat ik Nvidia current heb geinstalleerd en Vesa en Nouveau heb gedeinstalleerd.
izi
18:30 uur
Zelfde verhaal, Vesa en Nouveau zijn er weer current is verdwenen. Wat ik nu heel graag zou willen weten: maak ik er een puinhoop van als ik Vesa en Nouveau compleet verwijder, dat heb ik nog niet gedaan, En voorlopig Currrent neem als driver, of doet dan helemaal niets het meer?
Daar zou ik graag antwoord op hebben.Dank
Izi