Sinds de (schone) installatie van Ubuntu 10.04 een week geleden, ontbreekt in menu Locaties het item 'Verwisselbare media' met z'n uitklapmenu naar rechts. In plaats daarvan staan alle partities van de twee interne harde schijven, plus het diskettestation, maar dan weer
niet de cd/dvd-speler en de brander, direct onder 'Computer'. Zo is het nooit geweest onder voorgaande Ubuntu-versies en ik vind het bovendien geen fraai gezicht.
Trouwens, open ik 'Computer', dan zie ik daar behalve de partities en het diskettestation, maar één cd/dvd-station staan. De brander is spoorloos. Is dat 'zoals het hoort'?
Eergisteren (de pc stond al uren aan) verscheen opeens vanuit het niets 'Verwisselbare media'-met-uitklapmenu in menu Locaties. Geen idee wat de oorzaak van die plotselinge verschijning is geweest. Niets ge(de)ïnstalleerd, niets gewijzigd in configuratiebestanden, geen 'vreemde' commando's in de terminal, niets........
De volgende dag, na een koude start, stonden alle partities weer 'gewoon' in menu Locaties. Geen 'Verwisselbare media' meer te bekennen.
Ben gisteren en vandaag uren aan het Googlen geweest, maar ik schijn de enige te zijn die geen 'Verwisselbare media' (of 'Removable media') in het menu Locaties heeft.
Dus mijn hoop is gevestigd op de knappe koppen

van dit forum. Welk bestand(je) moet ik aanpassen om 'Verwisselbare media' in menu Locaties te krijgen? Liefst mét uitklapmenu.