Niet te bang zijn voor beschuldigingen van vriendjespolitiek of voor ander gemekker en gemauw, mensen.... Je doet het toch nooit goed voor iedereen, dus gezeur hou je sowieso. Met welk systeem dan ook.
Mijn mening: gewoon stevig in je schoenen staan en dit goed werkende coöptatiesysteem in stand houden. Met de bijbehorende beslotenheid. Gemekker schouderophalend naast je neerleggen.
Dat klinkt behoorlijk CP (tegenwoordig SP en GL) kameraad Pjotr.
In de eerste plaats vind ik dat een vervelende opmerking.
In de tweede plaats klopt jouw bewering inhoudelijk niet: als je de moeite zou hebben genomen om de verwijzing naar de wiki te lezen over coöptatie, die ik in dat bericht had gezet, dan zou je hebben gelezen dat coöptatie in Nederland en België zeer veel voorkomt.
Ik citeer: "Het systeem wordt toegepast in studentenhuizen, gemeenschappelijk- en centraal wonenprojecten, bij stichtingsbesturen en vaak bij een Raad van Commissarissen. Ook Raadsheren bij de Hoge Raad der Nederlanden worden volgens dit principe benoemd. Een gedeelte van de Belgische senatoren wordt via coöptatie aangewezen."
Kritiek is prima, maar deze opmerking verziekt de sfeer. Bovendien sla je ook nog eens de plank totaal mis.