Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sollicitanten niet openbaar bespreken?  (gelezen 14160 keer)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #25 Gepost op: 2010/09/15, 09:56:01 »
Zoals het voorheen werkte was dat niet goed dan ,waarom moet het anders worden
De manier waarop het voorheen werkte past bij een gezellig Nederlandstalig Ubuntu-fan forum. Maar forumbezoekers vormen geen Local Ubuntu Community.

Lees ook http://sensehofstede.nl/het-verschil-tussen-een-loco-en-een-forum
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #26 Gepost op: 2010/09/15, 09:56:29 »
Gezever is het open niet, maar om alles direct open te zetten? Ik kan toch ook geen kijkje nemen en mijn zegje doen bij Ubuntu IC voor een sollicitatie? Maar zo open mogelijk, ja graag. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Tom

  • Lid
Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #27 Gepost op: 2010/09/15, 14:12:07 »
 Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?   < spreek (schrijf) over dit thema.
Voor de rest zet de deur maar open. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Dave

  • Lid
Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #28 Gepost op: 2010/09/15, 17:29:47 »
Nou wat mij betreft mag dat prima openbaar.
Voor de meeste "commissies" is elke hulp welkom en doen ze weinig dan doen ze weinig.
Mensen die zich vrijwillig als moderator aanmelden zijn bij voorbaat verdacht en snel onder te verdelen in 2 groepen, zij die echt willen helpen om het forum netjes te houden en zij die het prachtig vinden om schoolmeestertje te spelen.

Nu heb je zelfs dat je als admin echt niks van de software hoeft te weten zoals vaker gebleken(domme uitspraken) en als moderator alleen maar goed met de zittende groep hoeft te zijn.
Een helder en kritisch mens kan het vergeten verder  :evil:





Offline Dave

  • Lid
Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #29 Gepost op: 2010/09/15, 17:33:30 »

Niet te bang zijn voor beschuldigingen van vriendjespolitiek of voor ander gemekker en gemauw, mensen.... Je doet het toch nooit goed voor iedereen, dus gezeur hou je sowieso. Met welk systeem dan ook.

Mijn mening: gewoon stevig in je schoenen staan en dit goed werkende coöptatiesysteem in stand houden. Met de bijbehorende beslotenheid. Gemekker schouderophalend naast je neerleggen.  :)


Dat klinkt behoorlijk CP (tegenwoordig SP en GL) kameraad Pjotr.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #30 Gepost op: 2010/09/15, 19:45:54 »

Niet te bang zijn voor beschuldigingen van vriendjespolitiek of voor ander gemekker en gemauw, mensen.... Je doet het toch nooit goed voor iedereen, dus gezeur hou je sowieso. Met welk systeem dan ook.

Mijn mening: gewoon stevig in je schoenen staan en dit goed werkende coöptatiesysteem in stand houden. Met de bijbehorende beslotenheid. Gemekker schouderophalend naast je neerleggen.  :)


Dat klinkt behoorlijk CP (tegenwoordig SP en GL) kameraad Pjotr.


In de eerste plaats vind ik dat een vervelende opmerking.

In de tweede plaats klopt jouw bewering inhoudelijk niet: als je de moeite zou hebben genomen om de verwijzing naar de wiki te lezen over coöptatie, die ik in dat bericht had gezet, dan zou je hebben gelezen dat coöptatie in Nederland en België zeer veel voorkomt.

Ik citeer: "Het systeem wordt toegepast in studentenhuizen, gemeenschappelijk- en centraal wonenprojecten, bij stichtingsbesturen en vaak bij een Raad van Commissarissen. Ook Raadsheren bij de Hoge Raad der Nederlanden worden volgens dit principe benoemd. Een gedeelte van de Belgische senatoren wordt via coöptatie aangewezen."

Kritiek is prima, maar deze opmerking verziekt de sfeer. Bovendien sla je ook nog eens de plank totaal mis.

Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #31 Gepost op: 2010/09/15, 19:52:55 »
Laten we het hierop houden, de solicitant mag zelf beslissen of hij of zij dit openbaar doet of een mailtje stuurt naar mailto:forum@ubuntu-nl.org
Verder wordt er overlegd binnen het team of het lid wel of niet mee kan helpen

Offline heir4c

  • Lid
Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #32 Gepost op: 2010/09/15, 20:08:22 »
+1 Dooitze.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #33 Gepost op: 2010/09/15, 20:17:59 »
Sollicitanten niet openbaar bespreken? Njet.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #34 Gepost op: 2010/09/15, 20:26:53 »
Sollicitanten niet openbaar bespreken? Njet.
Dat moet je vooral tegen mijn wiskundeleraar zeggen. :evil: Twee keer niet is wel...

Wat mij betreft mag het wel, maar het Team laat zich wel snel overtuigen. Het idee zal toch ook niet zomaar gelanceerd zijn? ???

Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #35 Gepost op: 2010/09/15, 22:49:43 »
Wat jij wilt Thijsg, maar taal werkt anders dan wiskunde, vertel dat de beste leraar maar. Wat een gek. :evil:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #36 Gepost op: 2010/09/15, 23:04:26 »
Sollicitanten niet openbaar bespreken? Njet.
Dat moet je vooral tegen mijn wiskundeleraar zeggen. :evil: Twee keer niet is wel...

Wat mij betreft mag het wel, maar het Team laat zich wel snel overtuigen. Het idee zal toch ook niet zomaar gelanceerd zijn? ???

Ik blijf nog steeds achter mijn idee staan, maar aangezien de rest van het team er anders over denkt, heb ik nog weinig te zeggen ???

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #37 Gepost op: 2010/09/16, 00:44:57 »
Het idee zal toch ook niet zomaar gelanceerd zijn? ???
Toch wel. Het "sollicitatie" topic was per abuis (ofwel "zomaar") verplaatst van het besloten naar het openbare gedeelte. Daar heeft Pjotr op gereageerd en daar is dit Topic van afgesplitst.

Het onderwerp is evenwel belangrijk al is de aankondiging en timing wat ongelukkig. Blijft Ubuntu-NL bij de huidige werkwijze en beslist het in besloten kring wie mag meedoen zal het weinig gaan bijdragen aan Ubuntu als Nederlandstalig LoCo.

Het kan zo best een gezellig forum-gemeenschap zijn. Maar ook niet meer.

Ik kan toch ook geen kijkje nemen en mijn zegje doen bij Ubuntu IC voor een sollicitatie?
Toch wel. Kijk op de kalender en stuur je IRC client op het juiste moment naar #ubuntu-meeting op irc.freenode.net. Dat is een openbaar kanaal!


Klik links bovenin op Documentatie

Offline Dave

  • Lid
Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #38 Gepost op: 2010/09/16, 09:12:42 »
Laten we het hierop houden, de solicitant mag zelf beslissen of hij of zij dit openbaar doet of een mailtje stuurt naar mailto:forum@ubuntu-nl.org
Verder wordt er overlegd binnen het team of het lid wel of niet mee kan helpen

Volgens mij is die keuze er al of iemand zich op het forum meldt of het via email probeert.
Alleen krijgt die in het eerste geval gelijk te horen dat het via de email moet  :evil:

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #39 Gepost op: 2010/09/16, 12:50:15 »
En Cees, jij weet net zo goed als ik dat het sollicitatie topic niet per abuis "zomaar" verplaatst was, laten we nu geen fabeltjes vertellen. Als je dan open wilt zijn, vertel dan hoe het werkelijk zat.
Dan mag jij iets anders vertellen want ik weet niet dat dit een bewuste teamactie was. Maar ik kan iets hebben gemist.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #40 Gepost op: 2010/09/16, 14:05:05 »
En zonder de desbetreffende solicitant te vragen :|

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #41 Gepost op: 2010/09/16, 15:25:03 »
En zonder de desbetreffende solicitant te vragen :|

Dat maakt het des te kwalijker.... Onbehoorlijk, want de sollicitant mocht ervan uitgaan dat zijn sollicitatie vertrouwelijk zou worden behandeld, zoals tot op heden gebruikelijk was.

Ook al blijkt Dooitze het nu niet erg te vinden, wat een geluk bij een ongeluk is.

Offline Double12

  • Lid
Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #42 Gepost op: 2010/09/16, 16:02:08 »
Ik heb eigenlijk geen zin om bij te dragen aan de (eindeloze) discussie te hoe deze sollicitatie openbaar is geworden, maar toch maar even voor de duidelijkheid:

testcees merkte in het topic van de sollicitatie op dat een sollicitatie eigenlijk openbaar gevoerd zou moeten worden. Ik (en volgens mij nog wel meer mensen) vonden dat ook een goed idee. Toen is het topic (volgens mij door Vistaus) verplaatst. Je kan zeggen: dat is dan geen teamactie, want niet iedereen is het er mee eens. Strikt genomen is dat waar, maar dat is ook te kort door de bocht. Heel vaak zijn een paar mensen het ergens mee eens. Als er dan binnen afzienbare tijd geen tegenreacties komen, wordt de actie gewoon genomen. Het gebeurt namelijk maar al te vaak dat discussies over een kleine verandering eindeloos duren en dat het niet helemaal duidelijk is wanneer de beslissing nou is genomen en de kleine verandering kan worden doorgevoerd.

Ik hoop dat dit nu duidelijk is, genoeg hierover. We zullen in de toekomst geen sollicitaties meer zonder toestemming online zetten. Zijn er verder nog ideeën hoe we sollicitaties toch op een open manier kunnen behandelen?
« Laatst bewerkt op: 2010/09/16, 16:03:45 door Double12 »

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #43 Gepost op: 2010/09/16, 16:04:49 »
Geen teamactie, dat heb je goed. Maar wel een bewuste actie.

Inderdaad. Er werd in dat 'sollicitatie-topic' toch echt op een gegeven moment iets gezegd in de trant van 'is het geen idee om dit in het kader van de openheid op het forum te zetten, zodat de leden mee kunnen lezen?'.............
En als dat dan ook gebeurt zullen er toch meer van het team vóór dan tegen geweest zijn, lijkt me.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #44 Gepost op: 2010/09/16, 16:32:48 »
En mikkel, met de bewuste actie bedoel ik eigenlijk dat degene die dit openbaar heeft neergezet, dat die het bewust heeft gedaan.

Weet ik, dat las ik ook in dat nu-weer-verborgen-topic. Bij het lezen van het openingsbericht dacht ik eerst dat iemand een 'foutje' had gemaakt, waardoor dat topic voor iedereen leesbaar op het forum terecht was gekomen. Tot ik verderop las dat er voorgesteld werd om het openbaar te maken.
Heel jammer dat daar niet iets langer over nagedacht is.

Offline Dave

  • Lid
Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #45 Gepost op: 2010/09/16, 17:34:54 »
Ik heb eigenlijk geen zin om bij te dragen aan de (eindeloze) discussie te hoe deze sollicitatie openbaar is geworden, maar toch maar even voor de duidelijkheid:

testcees merkte in het topic van de sollicitatie op dat een sollicitatie eigenlijk openbaar gevoerd zou moeten worden. Ik (en volgens mij nog wel meer mensen) vonden dat ook een goed idee. Toen is het topic (volgens mij door Vistaus) verplaatst. Je kan zeggen: dat is dan geen teamactie, want niet iedereen is het er mee eens. Strikt genomen is dat waar, maar dat is ook te kort door de bocht. Heel vaak zijn een paar mensen het ergens mee eens. Als er dan binnen afzienbare tijd geen tegenreacties komen, wordt de actie gewoon genomen. Het gebeurt namelijk maar al te vaak dat discussies over een kleine verandering eindeloos duren en dat het niet helemaal duidelijk is wanneer de beslissing nou is genomen en de kleine verandering kan worden doorgevoerd.


Kijk, eindelijk eens iemand die openheid durft te geven.
Ik houd van transparantie, niet van dictatortjes en achterkamertjes.
Ook wanneer een kleine groep beslissingen neemt(gekozen bestuur bijv.), er is dan normaliter wel openheid naar de leden zoals met notulen en andere openbaarheid.
Maar vaak blijkt dat men in besloten kring dingen gaat zeggen die ze niet openbaar willen hebben.
Dan moet je dat gewoon niet zeggen als het niet helemaal eerlijk is, zo eenvoudig eigenlijk.




Offline Dave

  • Lid
Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #46 Gepost op: 2010/09/16, 17:41:47 »

Weet ik, dat las ik ook in dat nu-weer-verborgen-topic. Bij het lezen van het openingsbericht dacht ik eerst dat iemand een 'foutje' had gemaakt, waardoor dat topic voor iedereen leesbaar op het forum terecht was gekomen. Tot ik verderop las dat er voorgesteld werd om het openbaar te maken.
Heel jammer dat daar niet iets langer over nagedacht is.

Ja verdiend niet echt de schoonheidsprijs hoe dat ging blijkbaar(het onderwerp had geïnformeerd mogen worden) maar bij eerlijke meningen zonder geroddel mag het geen probleem zijn verder.

Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #47 Gepost op: 2010/09/16, 17:58:26 »
Stop nu gewoon met deze discussie, het leid nergens naar. Dit is typisch politiek moddergooien, of ook wel geoemd zwarten pieten. Het team geeft onderling elkaar de schuld en de sommige leden typen maar wat in om het team te trijteren. (dit is niet kwetsend bedoeld)

Re: Sollicitanten niet openbaar bespreken?
« Reactie #48 Gepost op: 2010/09/16, 18:26:13 »
Een discussie is dit niet Dooitze. En getreiterd wordt er ook niet echt naar mijn bescheiden mening. Er is een vraag gesteld door de topic starter en daar geeft men zijn/haar mening over. En je hoeft het niet eens te zijn met een andere mening, maar dat is de bedoeling ook niet van de vraag. Het lijkt mij eerder het polsen van hoe men over de gestelde vraag denkt. En dat lijkt mij nu wel duidelijk, in dat kader bezien kan dit topic wel gesloten worden.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.