Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van een Asus eeepc 1000h met een Ralink RT2860 chipset. Ik probeer al een poosje (1 jaar) om het draadloos internet aan de gang te krijgen.
Na het updaten van 9.10 naar 10.04 had ik gehoopt dat de RT2860 inmiddels wel zou kunnen werken vanuit de nieuwe kernel, maar helaas!!!
Na het opstarten werkt wireless internet heel eventjes, waarna internet er uit ligt en ik dit niet meer aan de gang krijg.
Ook de site van Pjotr doorgenomen.
http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet Hierin de optie om de instellingen van mijn router te veranderen naar een AES instelling.
Ik heb internet van (nu heet het) KPN en kan in mijn router (Thomson 780) komen maar daar kan ik deze instellingen niet wijzigen.
Overigen staat XP ook nog op dit netbookje (dual) en daar doet draadloos internet het wel op. Standaard staat in XP het draadloos internet wel ingesteld op een AES versleuteling. Ik gebruik XP alleen nog voor draadloos internet en hoop dit werkend te krijgen binnen Linux.
Op de site van Ralink staat een update voor de Ralink RT2860, en wel: 2010_07_16_RT2860_Linux_STA_v2.4.0.0.tar.bz2
Mijn kennis reikt niet zo ver hoe ik deze driver kan installeren.
Is er iemand die mij in klare en heldere taal uit kan leggen hoe ik deze driver kan installeren in de terminal?
Graag van het moment van downloaden tot installeren in de terminal!!
Of is er nog een andere mogelijkheid om het draadloos internet aan de gang te krijgen?

BvB. dank!
Met vriendelijke groet,
Rob.