Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: lottanzb en Grabit probleem  (gelezen 1620 keer)

lottanzb en Grabit probleem
« Gepost op: 2010/09/08, 18:17:00 »
Hoi allemaal, werk nu al een tijdje met Ubuntu 10.4 en ben zeer tevreden. Ik was opzoek naar een newsreader en kwam uit op Grabit omdat ik deze ook gebruikte in Windows.
Ik heb deze geïnstalleerd met Wine en alles verliep naar wens. Totdat hij na een paar keer starten niet meer zichtbaar wordt op het scherm. Hij meld zich wel aan op het scherm maar verdwijnt dan naar boven in de taakbalk en is niet meer benaderbaar. Het enige wat ik daar kan doen isdaar hem uitschakelen. Heb de PC al een paar keer opnieuw opgestart maar helaas zonder resultaat. Opnieuw installeren mocht ook niet helpen. Heb toen Lottanzb maar erop gezet, maar tot mijn wanhoop doet hij nu ook hetzelfde als Grabbit. Wie weet hier een oplossing voor??? :-[

Groetjes Jopie

Re: lottanzb en Grabit probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/08, 18:31:54 »
Probeer eens Pan newsreader, deze werkt bij mij tenminste altijd...

grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/08, 18:40:06 »
Zou je in een terminal venster (toepassingen-hulpmiddelen) eens lottanzb willen invoeren, en de uitkomst daarvan posten? Dankje wel.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/08, 20:45:54 »
Wine heeft soms de vervelende eigenschap om de applicaties niet terug te brengen op je desktop.
Kwam daar lang geleden ook achter.

De oplossing was om te gaan naar je 'Configure Wine' en dan op de Tab 'Grafics' een vinkje te plaatsen bij Emulate a virtual  desktop.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/09, 08:38:20 »
Als reactie op Topgear het volgende :
8:29:21 environ              No nl_NL translation found for domain kiwi
08:29:22 lottanzb.core        Bezig met opstarten van LottaNZB 0.5.3...
/usr/lib/pymodules/python2.6/kiwi/ui/objectlist.py:906: DeprecationWarning: Use the new widget gtk.Tooltip
  self._tooltips = gtk.Tooltips()
08:29:24 lottanzb.modes.standalone HellaNZB-daemon gestart.
08:29:25 lottanzb.backend     Verbonden met de HellaNZB-daemon op localhost:8760 (loota starte toen wel goed op na de terminal opdracht)

Beste donpedroll Ik heb gedaan wat je adviseerde maar helaas, hij komt wel op het scherm maar weer heel klein in een groter scherm en is niet te benaderen.
Fijne dag vandaag  en misschien toch nog een oplossing, Jopie