Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Data overzetten  (gelezen 858 keer)

Offline Plotinus

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Data overzetten
« Gepost op: 2010/09/01, 17:04:40 »
Gelijk nog maar een vraagje.

Kan ik gemakkelijk alle data met instellingen (Firefox, Tomboy-notiies, Thunderbeird) in één keer overzetten naar mijn nieuwe systeem (dezelfde Ubuntu versie) en zo ja hoe, of is dat onverstandig/onmogelijk? Alles opnieuw instellen is toch wel heel wat werk.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline JvH

• Lid
Re: Data overzetten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/01, 19:49:45 »
Als je je Home folder opent in Nautilus, en de weergave van verborgen bestanden aanzet (Ctrl + H), dan zie je daar een stel mappen die beginnen met een punt. Daarin staan de instellingen van je applicaties.
Je geeft aan dat je nog steeds dezelfde Ubuntuversie gebruikt. In dat geval zou het overkopiëren van je instellingen (naar mijn weten althans) geen probleem moeten zijn.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/02, 09:04:53 »
Je geeft aan dat je nog steeds dezelfde Ubuntuversie gebruikt. In dat geval zou het overkopiëren van je instellingen (naar mijn weten althans) geen probleem moeten zijn.

+1

Offline Rachid

• Vertaalteam
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/02, 09:40:39 »
Inderdaad, je kunt je hele /home map kopieren. Dan worden ook instellingen als bijv. bureablad achtergrond e.d. meegenomen.

Ik doe dit zelfs als ik een nieuwere versie heb installed. Dan werkt het "meestal" ook wel aardig.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/02, 16:49:00 »
Dan werkt het "meestal" ook wel aardig.
Klopt, maar dat is niet gegarandeerd. Ik raad dat daarom liefst niet aan. Niets belet de ietwat meer avontuurlijke Ubuntero om dit te doen, natuurlijk.

Offline Plotinus

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/15, 21:57:29 »
Dank voor het meedenken, back-uppen van home en terugzetten werkt prima. Ondertussen zijn we al weer een versie verder en gelukkig met dezelfde data.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.