Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ShockWave Flash van Adobe  (gelezen 2145 keer)

Offline xubxub

• Lid
  • Steunpunt: Nee
ShockWave Flash van Adobe
« Gepost op: 2010/09/01, 14:58:46 »
HOe kan ik ondersteuning krijgen voor ShockWave Flash van Adobe in Xubuntu 9.04. Van alles en nog wat geprobeerd.
Let wel er is een verschil tussen Adobe Flash en Adobe Shockwave Flash voor de goede orde.

xub xub

Offline Ronnie

• Artworkteam
    • ronnie.vd.c
Re: ShockWave Flash van Adobe
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/01, 15:03:52 »
Via Wine en Windows versie van FF is het mogelijk

http://www.ubuntux.org/shockwave-player-ubuntu-linux
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/01, 15:09:14 »
Hoi xub xub,

Als ik op de site van Adobe kijk lijkt het erop dat men geen Linux versie heeft (http://get.adobe.com/shockwave/otherversions/).
Mijn kinderen wilden Habo hotel spelen en daarvoor hadden ze deze plugin nodig. Ik heb toen met Wine moeten werken. Door zowel Shockwave als de windows versie van Firefox te installeren in Wine werkte het wel.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline xubxub

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/03, 17:59:12 »
Ik heb mijn vraag blijkbaar niet specifiek genoeg gesteld. Is er ook een oplossing mogelijk zonder Wine, CodeWeavers of PlayOnLinux
om ShockWave spellen te spelen onder Xubuntu 9.04.

Xubxub

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/03, 20:54:51 »
Mijn kinderen wilden Habo hotel spelen en daarvoor hadden ze deze plugin nodig. Ik heb toen met Wine moeten werken. Door zowel Shockwave als de windows versie van Firefox te installeren in Wine werkte het wel.

Gr
Jeroen

Mijn kinderen spelen ook Habbo Hotel, zonder extra plugins. Ok, ik heb nu Mint9 erop liggen, maar hiervoor onder (K)ubuntu 10.04 met restricted extra's deed-ie het ook. Wat doen jullie dan anders?  ???
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]
It's always darkest before the dawn. [Florence Welch]

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/03, 21:02:21 »
Er staat hier nog een topic over shockwave spelletjes en heb dat uitgeprobeerd onder wine maar dat werkt dus niet.
Zie: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/online-games/

Offline ricochet

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/03, 21:29:55 »
HOe kan ik ondersteuning krijgen voor ShockWave Flash van Adobe in Xubuntu 9.04. Van alles en nog wat geprobeerd.
Let wel er is een verschil tussen Adobe Flash en Adobe Shockwave Flash voor de goede orde.

xub xub

heb even bij mijn plugins gekeken en zag dit staan

shockwave flash
shockwave flash 10.1 r82

is dit wat u bedoeld?
Ubuntu 10.04, GNOME desktop draait op mijn

Toshiba Portege 7220
PIII-650 Mhz
320 MB SDRAM
8 MB Video RAM
12 GB HD

als een tierelier ;P

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/03, 22:19:53 »
@asphyxia: ik spreek over meer dan een jaar geleden en over Ubuntu 8.04 of 9.04. Misschien dat Habbo inmiddels zonder Shockwave gespeeld kan worden. Op hun pc staat nu 10.04, maar ze spelen Habbo al een tijdje niet meer. Ik zal ze vragen nog een keer in te loggen zonder Wine/Shockwave. Destijds kon het echt niet zonder (wel inloggen, maar daarna was de fun over...)

Gr
Jeroen

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline bwmchris

• Lid
    • mobile vikings
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/04, 00:07:47 »
mijn dochter speelt habbo op haar netbookje met unr op,  geen problemen daar. Wel de restricted extra's en adobe flash geïnstalleerd.
firefighter is not somthing you do..
       ...... its something you are
black magic pearl octavia II combi

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/09/04, 17:58:21 »
Ik heb net even samen met mijn zoon ingelogd en het werkt nu inderdaad gewoon.
In Maart 2008 was het toch echt anders  :evil: http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/stel-jezelf-voor-%28leeftijd%29/msg224602/#msg224602 Mooi dat het nu zo werkt, Het lijkt echter dat mijn kinderen de interesse in dit spel verloren hebben  =D

TS zal Shockwave wel ergens anders voor moeten hebben dan voor Habbo Hotel. Volgens mij lukt het sowieso niet zonder Wine.

Gr
Jeroen

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #10 Gepost op: 2010/09/04, 18:02:29 »
En voor de duidelijkheid: Shockwave is toch echt een ander beest als Flash.
Dat op sommige plekken gerefereerd wordt naar "shockwave flash" maakt het er niet duidelijker op.

Offline xubxub

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2010/09/20, 19:55:03 »
BEn ik volledig mee eens. Shockwave Flash en flash zijn twee aparte zaken.
Ik bedoel shockwave Flash. Flash ondersteuning kan ik zo verkrijgen via de Adobe website.

groet,

Xubxub